[]
[] [firmabil.no] []

Opels Multi-brand
Tar over Daewoo i Tyskland


Jon Winding-Sørensen - BilNorge



Spennende utvikling hos Opel i Tyskland. I slutten av mars fikk verden beskjed om at tyske Opel-forhandlere skal begynne å selge SAAB. Nå må de belage seg på enda et merke, og kanskje smiler de fra øre til øre. Men hva nå, de har fått beskjed om at de også skal overtale fabrikken.

”Vi ønsker å bli flinkere til å utnytte størrelsen og styrken til vårt moderselskap bedre” sa Opel sjefen Carl-Peter Forster til tyske Wirtschaftswoche, da han avslørte at nå skal Opel også ta seg av distribusjonen av Daewoo. Han fortalte om en salgs- og markedsføringsansvarlig for hvert av de tre merkene, basert i Rüsselsheim. Alle tre skulle sitte i samme hus, benytte den samme infrastrukturen og rapportere direkte til de samme personer både i styret og til Opels salgsdirektør.

Dette er jo egentlig bare en logisk utvikling. Her hjemme går ikke GM Norge fullt så aktivt ut, men det er åpenbart at forhandlere som insisterer på flermerkeri oppfordres til først å se hva som er tilgjengelig fra resten av GM-Familien. Det betyr jo at man også snart kan ta med Fiat i den hypotetiske omgangen med varmt brød.

Det er et ekspansivt merke Opel nå skal begynne å jobbe med.. 400.000 biler regner de med å produsere i år, det er en tredel mer enn de opprinnelige estimatene. Og med både en SUV og en stor bil på beddingen burde det bli bedre tid til å konsentrere seg om noen av de mer populær modellene.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: