[]
[] [firmabil.no] []

Toyota beholder begge sine


Terje Ringen - BilNorge



Toyota F1 har i dag bekreftet at de beholder begge sine førere ett år til. Dermed begynner brikkene å falle på plass i de fleste team.

Ferrari har allerede bekreftet at begge deres førere, Michael Schumacher og Rubens Barrichello fortsetter i teamet minst en sesong til. Det samme gjelder hos Williams som fortsetter med Juan Pablo Montoya og Ralf Schumacher.

McLaren har enda ikke offentliggjort sin førerliste, men Kimi Räikkönen har en langsiktig avtale, og selv om Coulthard har skuffet i årets kvalifiseringer, skal det mye til at de skifter ut en så rutinert fører. Det siste av de store teamene, Renault, skal offentliggjøre sine fører før Ungarn GP, men de fleste regner det som opplagt at teamet beholder både Jarno Trulli og Fernando Alonso også i 2004. Begge har for øvrig teamsjef Flavio Briatore som sin manager, sikkert ingen ulempe.

Det var Toyota svenske teamsjef, sjef Ove Andersson, som i dag bekreftet at Olivier Panis og Cristiano da Matta fortsetter i teamet. –Begge har oppnådd bra resultater denne sesongen og de har vært viktige brikker for utvikling av bilen, sa Andersson få dager etter at teamet oppnådde sitt hittil beste resultat med 5. og 6. plass på Hockenheim sist helg. Det resultatet medførte at teamet avanserte fra 9. til 6. plass i konstruktør-VM, ett poeng bak erkerival BAR Honda og to poeng foran Jaguar.

Toyota-president Fujio Cho som var tilstede på Hockenheim sist helg ga klart uttrykk for at målsetningen for teamet er å ta sin første seier i løpet av neste sesong. –Vår ambisjon er å kjempe i toppen, å vinne løp og holde oss i toppen så lenge som mulig, sa han videre.

Dersom Renault bekrefter at de beholder begge sine førere, begynner det å bli svært begrensede muligheter for verdensmesteren fra 1997, Jacques Villeneuve, som har gitt klart uttrykk for at han ønsker seg over til et toppteam etter mange magre år hos BAR. Giancarlo Fisichella har også uttrykt at han ønsker å forlate Jordan som har svært begrensede ressurser og store problemer med å henge med de store. Han har allerede vært på besøk hos Sauber, men også det sveitsiske teamet har i år problemer med å hevde seg på tross av sine rutinerte førere, Heinz-Harald Frentzen og Nick Heidfeld.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: