Johnson Controls på IAA
I støyen fra og flashet rundt alle bilintroduksjonene på bilmesser er det menneskelig å overse at også underleverandørene har sine nyheter å by på. Et eksempel er Johnson Controls, en av verdens ledende leverandør på automotive interiørsystemer, som lanserte en hel rekke oppfinnsomme produkter på IAA 2003. DET har du neppe lest stort om andre steder enn på motorbransjen.no, nei! Johnson Controls overordnede interiørkonsept heter Sensory og er et nytt forsøk på produktutvikling, basert på å ta i bruk alle sansene. Sensory er ikke et spesifikt produkt, men heller retningslinjer for utviklingen av framtidige produkter, som skal framheve måten folk oppfatter og erfarer teknologien og finessene i bilens interiør. Det dreier seg om følelser og sanser i bil og om hvordan dette kan utnyttes synergisk. Sensory-konseptet gir seg følgende utslag i Johnson Controls bilinteriør:
Johnson Controls tilbyr også gode løsninger til underholdning for baksetepassasjerer gjennom AutoVision, et system med DVD og CD som er enkelt å bruke. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |