[]
[] [firmabil.no] []

Johnson Controls på IAA


Daniel Iversen - MotorBransjen



I støyen fra og flashet rundt alle bilintroduksjonene på bilmesser er det menneskelig å overse at også underleverandørene har sine nyheter å by på. Et eksempel er Johnson Controls, en av verdens ledende leverandør på automotive interiørsystemer, som lanserte en hel rekke oppfinnsomme produkter på IAA 2003. DET har du neppe lest stort om andre steder enn på motorbransjen.no, nei!

Johnson Controls overordnede interiørkonsept heter Sensory og er et nytt forsøk på produktutvikling, basert på å ta i bruk alle sansene. Sensory er ikke et spesifikt produkt, men heller retningslinjer for utviklingen av framtidige produkter, som skal framheve måten folk oppfatter og erfarer teknologien og finessene i bilens interiør. Det dreier seg om følelser og sanser i bil og om hvordan dette kan utnyttes synergisk.

Sensory-konseptet gir seg følgende utslag i Johnson Controls bilinteriør:

  • Økt setekomfort ved å bruke de ergonomiske finessene fra kontorstoler.
  • Diskret belysning for å skape behagelig atmosfære.
  • Integrert lys i dørene og lys i dørpanelene, både fordi det skaper atmosfære og fordi det er funksjonelt hensiktsmessig.
  • Tilstrebing av optimal lyd og optimalisert akustikk.
  • Avanserte elektroniske kupékomponenter, instrumentering og handsfree telefon med multi-stemmekontroll.
  • Overhead Rail System, som består av fleksibel docking teknologi for tilkobling av forskjellig utstyr. Systemet kan skreddersys for den enkelte kundes ønsker.

Johnson Controls tilbyr også gode løsninger til underholdning for baksetepassasjerer gjennom AutoVision, et system med DVD og CD som er enkelt å bruke.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: