Full gass i Grand Prix-oppdateringer
Siden BilNorge som kjent er best på bil, kan vi selvsagt ikke gå en ny Grand Prix-sesong i møte uten å oppdatere eksisterende artikler om emnet (nå ja, i hvert fall en del av dem). Så hvis du tar en titt på tema-søylen til venstre og klikker på ”Bilhistorie” og videre på ”Bilmerkenes historie”, vil du oppdage at det har vært kledelig fart i nettredaktør Terje Ringen hva de utpregede Formel 1-merkene angår. Både BAR, Ferrari og Jordan er oppdaterte, Benetton er avrundet i forhold til etterfølgeren Renault, og Arrows er fulgt til graven av den samme redaktør Ringen. Men også under ”Bilsportens enere” vil du finne enkelte berikende tilføyelser. Vi har gravet fram noen flere illustrasjoner til både Georges Boillot og Felice Nazzaro, og hva førstnevnte angår har vi også funnet en gate ved den gamle racerbanen Montlhéry som bærer navnet hans. Skal du en tur til Paris i påsken eller til sommeren anbefaler vi deg å avse en formiddag til å ta en titt på det som er igjen av dette fantastiske anlegget, som nå trues av sanering. 2004 kan altså være siste sjanse til å se berømte Montlhéry, og som best på bil anbefaler vi deg også å ta pausen på nærliggende Auto-Rock Café – dersom ikke også den er gått over i historien innen da… Og hvis du etter alt dette ennå ikke er mett på oppdateringer, henviser vi tilbake til ”Bilmerkenes historie” og til å se på Alfa Romeo, der det har kommet inn enda et avsnitt om hvordan deres fargerike logo ble til – samt til Mercedes-Benz tungbiler, der vi har greid å tette enda et par hull på merkets norske import-historie. Da får det holde for i dag, folkens – god lesning. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |