[]
[] [firmabil.no] []

Noe å se frem til


Jon Winding-Sørensen - redaktør



Egentlig skulle jeg jo være blasert og si “ikke nå igjen”. Og når jeg er der nede skulle jeg gått omkring og sagt at “her var det da ikke noe nytt”. Men sannheten er at jeg gleder meg som en unge. På tross av at jeg har vært på Geneve-utstillingen i et par menneskealdre er det fremdeles en fryd å kjøre ned (“vi skriver da ikke om fly” sier jeg overlegent, og skyter meg selv i foten gang på gang) til Geneve og gå på utstillingen der.

Du må vente til neste nummer for å se reportasjen derfra, selv om selvfølgelig BilNorge.no holder deg oppdatert om dag-til-dag-nyhetene. Men det jeg egentlig vil si med disse linjene er at jeg håper at du også merker på bladets innhold at vi er glade i det vi gjør.

For sikker?
Det er sikkert ikke noe skikkelig belegg for det, men jeg har inntrykk av at noen i vinter, både de som har hatt skikkelige smell og de som har sett ut som en ulykke på vei til å skje, begynner å tro at moderne elektroniske hjelpemidler gjør dem usårbare.

Reklame og salgsmateriell gir deg inntrykk av at når du dummer deg skikkelig ut tar elektronikken over. Og dermed virker det som vi får sjåfører som ikke ville kjenne igjen en sladd selv om den kom og bet deg bak. Bob Lutz skrev i sin selvbiografi at “for mye kvalitet kan drepe selskapet”. Kanskje vi kan forme det om til “for mye sikkerhet kan drepe”?

Korea
I denne utgaven av Bil vil du finne en spesialavdeling om koreanske biler. I den anledning ga vi deg en forside som du kanskje stusser over. Men de er alle tre koreanske biler som vi fant i Norge, men som du nok ikke kjenner. Fra venstre er det Kia Opirus, søstermodellen til Hyundai XG, deretter har vi en SsangYong Rexton og den gule er en Lotus Elan slik den var da den ble bygget av Kia og het Roadster for noen år siden.

Takk for hjelpen
Så er opplagstallene for 2003 kommet. Selv om vi hele tiden har vært størst målt i lesertall er det hyggelig igjen å være størst i opplag (55.351 eks. i snitt). Bil økte med 3,5% mens nærmeste konkurrent hadde en nedgang på 11,5. Det er ingen grunn for oss til verken å skryte eller slappe av, men det er grunn god nok for enda en gang å takke dere, leserne, for støtten og love at vi skal sørge for at det blir enda flere av dere.

Bil gir bort:
I forrige utgave lovte vi bort en hel del effekter. Volvo-prints går til Glend Dyver, Knapstad; Sverre Bjerkholt Aamlid, Nedenes; og Harald Nymark, Bergen.
Peugeot-bok, signert, går til Henning Rødland, Kløfta, og trøstepremie er en usignert til Rune Kallevik, Kristiansand.
Pressekit fra Toyotas F1-team, også signert, går til Lill-Iren Skramstad, Sortland.
De tre designer-pennene går til André Røstadstuen, Lillestrøm; Malvin-Geir Midtbø, Florø; og Roy Schulz, Loddefjord. Vi gratulerer!

Denne gang har vi også ting å gi bort som du kan se nærmere på i bladet.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: