[]
[] [firmabil.no] []

Glade hjul-nyheter i fleng


Tor Ivar Volla - MotorBransjen



Vi har hatt en frisk vinter over oss, frisk nok til å finne ut hvilke dekk som fungerer på slikt føre og hvilke som ikke gjør det. Continental Dekk er blant dem som ber bileierne ta affære og rive av udugelige dekk og erstatte dem med ContiVikingContact 3, selv om sesongen er på hell – det handler om trafikksikkerhet.

Nokian Tyres snakker også om vinterdekk og trafikksikkerhet for tiden, men sier rett ut at de dekk som produseres i Norden er de som er best egnet for nordiske forhold. Og da ligger valget av Nokian spinnende nær. Gad vite hva Conti synes om en slik påstand.

Vi kan også begynne å se fram til et utvidet dekksortiment til våren. Hankook byr på høyhastighetsdekkene K105 (personbiler) og RH06 (SUVer/ pickups). Hankook-importøren Svako AS har også fått agenturet for italienske alufelger av fabrikatet AZ.

BF Goodrich kommer med sportsdekket g-Force Profiler med palmetre-mønster i slitebanen. Og hvis du først er i gang med å pynte hjulene, kan du kanskje fullføre verket med de nye felgene 7200 Classic Innovation fra italienske Fondmetal, som importeres av Auto Grip AS Egil Stenshagen.

Blir sommeren våt, er kanskje Klebers nye Dynaxer HP2 greia for å komme seg raskt og sikkert frem. Dette dekket skal nemlig være konstruert spesielt for våt veibane. Det samme skal Pirellis SUV-dekk Scorpion STR være, så her er kanskje fremkommeligheten best av alle, sikkert litt avhengig av kjøretøyet, men….

….men for å komme til saken, så er det ikke så mye dekk-stoff av denne typen du vil finne i MotorBransjens mars-utgave selv om dekk er tema. Er du derimot interessert i å oppdatere deg på dekkverkstedutstyr og –tilbehør, se hvordan dekk-folket eksponerte seg på Jönköping-messen i år, lese siste nytt i uoverensstemmelsene mellom Sharif’s Dekkservice AS og Gjerde & Byhring AS, eller få en ide om hvor mye nyttig kasserte dekk kan brukes til, kan du glede deg til utgivelsen som finner sted i neste uke.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: