Bilers kunstsmie
Bildet viser – som seg bør og hør – redaktøren. Denne gangen sammen med en god venn, Stefano Ardagna. Du kan lese mer om han og hans kompiser i bladet, men det er en spesiell grunn til at jeg trekker Stefano og hans miljø frem her. Underskogen av de små håndverkerne som hjelper multi-milliard-konsernene med viktige detaljer er tettere enn noensinne. Du finner de konsentrert i for eksempel en vestlig del av Torino. Vi kjenner de aller fleste av dem. Jeg tror ikke du møter dem andre steder enn her i Bil – og jeg tror du er enig i at de er verd en visitt. Testmester Troverdighet er noe som forbindes med Bil, ikke minst på grunn av våre grundige tester. I tillegg til de nummererte biltestene kommer også andre tester, som dagens sommerdekktestfest. At den er gjennomført av ADAC, Tysklands største bilistorganisasjon, er ikke akkurat med på å trekke ned troverdigheten.
Historieløst Anne tente på ideen og i Frankfurt, 1991, så vi resultatet. Hun hadde samlet en rekke dyktige kvinnelige kolleger (og en og annen mannlig) rundt seg og bygget en konseptbil som ble kalt Safety Concept Embodied in a New Innovative Car, eller Scenic, forkortet. I motsetning til Volvo YCC var den attraktiv, og i likhet med Volvos var den definitivt kvinnedesignet. 13 år før Volvos “Verdens Første”.
Bil gir bort: Denne gang har vi også ting å gi bort som du kan se nærmere på i bladet. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |