Det er lov å være blid
Bildet her er et typisk eksempel på Blid Redaktør. Årsak: Han skal kjøre en av Roadster Squares 3-hjuls Morganer, en 1932 med temperamentsfull Matchless motor der det aller meste skjer på rattet, tenning, choke og gass som har en wire som strammes når man svinger rattet til venstre, så akselererer det hele og svinger du til høyre så kutter motoren, med mindre du kompenserer med gassen, og et underlig gearskiftmønster, og med separate kraner for bensin og olje og en selvstarter som bare virker hvis det ene stemplet står på topp – og alt gikk bra, så er det rart han er blid? Dessuten er det den med JAP-motor som har magnet-tenning, så det er på den og ikke denne, man risikerer en skikkelig karramell hver gang man skal kutte kretsen med bryteren. Enda en grunn til å være blid. Miljø? Samtidig sitter jeg når dette leses og kjører vannstoff-bilen til GM mellom Torino og Marseille, og etterlater meg en liter rent vann for hver mil – og det er det. Klimagasser fra eksosen, glem det! Vi er i ferd med å ta ut en langtids-Prius (som vi også tester i denne utgaven), vi forteller deg ting du ikke visste om norske el-biler, vi ser på en rekke tekniske innovasjoner fra blant andre Volvo og Delphi i denne utgaven. Nå snakker jeg bare for meg, for jeg kan jo ikke pålegge mine kollegaer å mene mine ting, men dersom de fremtidige fornuftløsningene har mistet det jeg kaller flærr & flæsj-faktoren, er det ikke noe for meg. Når jeg imidlertid kan hive en brenselcelle-Zafira nedover åsene fra Torino og fremdeles smiler fra øre til øye, sier jeg selvfølgelig ja takk.
Suksess?
Bil gir bort: Denne gang har vi også ting å gi bort som du kan se nærmere på i bladutgaven. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |