Mercedes CLS: Langtransporter
LANSERING: Vi har kjørt nye Mercedes-Benz CLS i tre forskjellige utgaver. En drømmebil for lange turer med en prislapp som gjør at den forblir en drøm for de fleste.
Linjene fra Stuttgart har vært lekre de siste årene, og med sin elegante front, sin myke takbue og smekre hekk skuffer heller ikke CLS på dette området. Mercedes har dristet seg til å utstyre CLS-Klassen med fire dører, noe som gjør den langt mer praktisk som bruksbil enn de 2-dørs konkurrentene. Baksetekomforten er upåklagelig
for personer med normal kroppsbygning som rager inntil 180cm på strømpelesten.
Utsikten gjennom de trange sidevinduene er imidlertid begrenset. Bagasjerommet
har en kapasitet på hele Snart diesel I første omgang leveres den nye modellen som CLS 350 med V6-motor på 272hk eller CLS 500 utstyrt med V8 god for 306hk. Snart er også toppversjonen CLS 55 AMG med 476hk leveringsklar, og etter den følger en 320 CDI med dieselmotor. CLS 350 har en motor som gir skyv og krefter nok til å dekke de flestes behov, og det er denne varianten som vil stå for brorparten av salget i Norge. Med en startpris på 950.000 kroner er imidlertid markedet svært begrenset, men Mercedes-importør Bertel O. Steen har allerede solgt de tretti bilene som de får levert i år. For 2005 er målet 50 biler. Drømmebil CLS 500 er en drøm av en kjøremaskin som formelig ber om å bli tatt med på langtur. Komforten bak rattet er upåklagelig, støynivået i kupéen minimal og trivselsfaktoren høy. 7G Tronic automatkasse er perfekt tilpasset begge motorene og byr på myke, dynamiske skift både opp og ned. CLS leveres i Norge med en omfattende utstyrsliste som blant annet inneholder skinn og edeltre interiør, xenon hovedlys med aktive kurvelys samt en rekke sikkerhetsdetaljer. På CLS 500 er også Airmatic luftfjæring standard. Mer om Mercedes-Benz CLS kan du lese i oktober-utgaven av Bil.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |