[]
[] [firmabil.no] []

Subaru perfeksjonerer Impreza


Terje Ringen - BilNorge



Subaru er klare med 2005-modellene av Impreza. Alle varianter har fått oppdateringer i eksteriør og interiør, men det er toppmodellen WRX STi som har fått den mest omfattende behandlingen.

Felles for alle modellene er at de er utstyrt med et mindre 3-eket ratt, ny trim i dørene, nytt taktrekk og nye hendler for aircondition anlegget. WRX-modellen får i tillegg et nytt hjuloppheng med komponenter hentet fra STi-modellen, noe som skal gi bedre veigrep i raske kurver. Utvendig skiller den seg fra sin forgjenger gjennom røde bremsekalipere.

WRX STi
Noe entusiasten vil sette pris på i WRX STi er den førerstyrte senterdifferensialen (DCCD) som nå blir standard. Den styres av en hendel ved gearspaken og setter føreren i stand til å fordele kreftene mellom for- og bakaksel.

2005 Impreza WRX STi har et helt nytt hjuloppheng med ny geometri, noe som inkluderer 15mm bredere sporvidde bak og en 10mm lenger akselavstand. Styringen er også raffinert og byr på bedre presisjon og feedback.

Som hos de øvrige Impreza-modellene har også WRX STi fått oppgradert sitt interiør. Dette omfatter ny gearspak og nytt ratt samt nye setetrekk, fortsatt i blått semsket skinn.

Impreza WRX STi byr på 265hk ved 6000 omdreininger og har et maks dreiemoment på 343 Newtonmeter ved 4000 omdreininger. I England selger Prodrive et kit som øker hk-antallet til 305, noe som presser aks-tiden til 100 ned i 4,6 sekunder (fra 5,2).


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: