[]
[] [firmabil.no] []

Tusen takk for meg!


Torstein Magelssen - redaktør



Dette er leder nummer 120 som undertegnede skriver på denne siden. Jeg har nå sittet åtte år i denne jobben, og det er på tide med nye utfordringer. Jeg forlater derfor skuta om kort tid.

Det har vært en fantastisk tid i en spennende bransje. Kontaktnettet har etter hvert blitt stort, både hos bilprodusenter, transportører, myndigheter, lastebil- og buss-importører, varebilimportører, påbyggerbedrifter, leverandører av dekk og utstyr etc.

Ikke bare har jeg fått gode kontakter i bransjen, jeg føler jeg har vært privilegert ved også å få en rekke gode venner. YrkesBil er et bra medieprodukt, var det også før jeg tok over, og vil være det etter at jeg forlater skuta. I eget hus har vi en dyktig gjeng som produserer annonser og reportasjesider og samarbeidet har vært det beste.

Bladet har en unik posisjon i markedet og kan i år se tilbake på 25 år med transportinformasjon. YrkesBil har en helt egen posisjon i transportmarkedet, for det første er det YrkesBil som vanligvis er først ute med nyheter, noe vi har mulighet for ved at vi utkommer hele 15 ganger i året.

I tillegg er YrkesBil en viktig del av forlagets internettside, www.bilnorge.no, og der har flere og flere lesere funnet ut at man kan bli enda kjappere oppdatert, enn ved utelukkende å lese bladet.

Det har vært særdeles spennende å skrive i dette bladet fordi jeg vet at du som leser, kan mye, langt mer enn en redaktør, om din del av transportbransjen. Jeg har opplevd utrolig mye, har fått muligheten til å se transportløsninger på flere kontinent. Jeg er blitt invitert ut i virkeligheten av dere i bransjen og med det fått truffet utrolig mange dyktige fagfolk, være seg lastebilsjåfører, bileiere, teknikere hos importører, konstruktører internasjonalt og andre. Å jobbe i YrkesBil gir en unik mulighet for innsikt i en mangeartet bransje med svært mange dyktige mennesker.

Og jeg har fått kjeft, sikkert vel fortjent. På denne siden har jeg våget å komme med meninger, som ikke alltid har falt i god jord hos alle. Og de gangene noen har ringt og nærmest skjelt meg ut, har jeg takket og bukket. Jeg gjorde det til en kar fra vår nordlige landsdel som ringte og skjelte meg ut.
Hvorfor? Jo, fordi jeg mente det var samfunnsmessig bedre å satse vei-kroner på en overbelastet E6 ut og inn av Norge, enn til en bro ut til en liten øy i Lofoten. Da jeg gjentatte ganger takket ham, sa han: “Driv du me mæ”, altså forsøkte jeg å latterliggjøre ham? Slett ikke, for som jeg sa, at noen ringer og skjeller meg ut for noe jeg har skrevet viser jo en viktig sak: Noen leser det!

Jeg kommer til å savne kontakten med leserne, men skal fortsette å jobbe innenfor en del av transportbransjen, idet jeg har tatt et engasjement hos Norsk Scania der jeg skal jobbe med kommunikasjon, blant annet skal jeg bidra til importørens kundeblad. Det betyr at jeg heldigvis fortsatt kan få være med i denne spennende bransjen og det betyr at jeg fortsatt skal få treffe en del av dere der ute, som driver en eller annen form for transport.

Det kommer en ny etter meg, hvem det blir er pr. i dag ikke avklart, inntil videre er husets mangeårige medarbeider, redaksjonssjef Trygve Bæra, konstituert redaktør.

Jeg ønsker YrkesBil og dere lesere alt vel i fremtiden.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: