[]
[] [firmabil.no] []

Lastebildekk på høyt nivå


Franck Hagerup - MotorBransjen



Dekk Partner, Volvo lastebiler og Michelin gikk nylig sammen om et konsept som legger vekt på skape enda bedre relasjoner og kontakt til både forbrukere og dekkverksteder i Norge. Til samling på Oset Høyfjellshotell var det 130 personer som representerte en samlet lastebilflåte på ca. 2000 biler.

Salgssjef Johnny Nilsen fra Michelin forteller at dette treffet ble det største i Norge i sitt slag og at Michelin ønsker en fortsettelse med årlige arrangementer av samme type.

Samtlige deltagere prøvde forskjellige lastebiler som var stilt til disposisjon av Volvo. Her var det påmontert både nye og brukte Michelin vinterdekk. Ett unntak var en av bilene som for anledningen hadde blitt utstyrt med Michelin sommerdekk. Nye riktignok, men likevel var det mange av sjåførene som fikk merke den store forskjellen. Både bakkestart og bremseprøver var innlagt i kjøreprogrammet.

For brukerne ga denne praktiske gjennomføringen en svært spesiell opplevelse. Som en av dem sa: ”Her ble det virkelig anledning til å føle på forhold som tidligere kun ble gitt som veiledning i brosjyrer og film”.

Tiltaket slik det er gjennomført bør øke oppmerksomheten for yrkessjåfører og andre til å fokusere på å ha korrekte dekk til forskjellige underlag. Opplysninger som Michelin hadde tilgjengelige viste at ca. 75 % av yrkesbilene i Norge brukte vinterdekk.

Vi spurte noen av deltagerne om sitt syn på dette dekk- og kjøreseminaret og om betydningen av dekkvalg nå ble satt i fokus? Ovenfor oss ble det i hvert fall ikke gitt noen negative merknader.

Dekk er hovedtema i MotorBransjens marsnummer, som utkommer den 16.

 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: