Utstillinger
Her ser dere en fornøyd redaktør mellom to gode venner med ganske utrolige navn: Dragon Vukadinovic og Omer Halihozoc. Begge tegner biler for henholdsvis Hyundai og Mitsubishi, og begge er den type folk som gjør at jeg glemmer å se på biler når jeg er på bilutstilling. Det er nemlig disse designgutta som vet hva som skjer, hvem som går hvor, hvem som har gjort hva, hva som kommer og hvorfor. Og da blir det litt bortkastet å bruke for mye tid på akselavstander som ligger godt tilgjengelig i pressemappene allikevel. Et par kjappe observasjoner fra designer-scenen denne gang. Volvos nye design-sjef, Steve Mattin (som uttales noe i retning av matæn) var ennå ikke ferdig med Mercedes-oppdragene sine så han viste seg ikke på Genèveutstillingen.
Leserne leser
Mens Autofils lesertall sank med 11.000 til 302.000, Vi Menn Bil gikk ned fra 341.000 til 317.000 og Auto, Motor og Sport sank fra 132.000 til 117.000 kunne Bil registrere en oppgang som henger helt sammen med opplagsøkningen vår. Fortsett og send meg hilsener med ros, eller skjell meg ut – det er slik jeg får en følelse av hvordan dere ønsker dere Bil fremover, og det er slik vi kan sikre en fortsatt fremgang for favorittbladet deres.
Hybrid Hvilket ikke står i motsetning til at jeg åpner spaltene for hybridstoff. Bob Lutz, GM-dynamoen (“Aldri i tvil, tar ofte feil”) formulerer det godt: “Vi tok feil av de følelsene folk omfatter dette med”, sier han og stiller seg i køen av alle oss som synes Toyota har vært geniale på hypen, men elendig i innhold. Derfor kan dere også vente forholdsvis enestående “miljøbil”-stoff i kommende utgaver – selv om det kanskje dukker opp en syrlig kommentar, eller to, på denne plassen innimellom.
Ferieønsker Artikkel fra www.firmabil.no URL: |