En privilegert jobb
Å jobbe i YrkesBil er mer enn en jobb – det er en livsstil. Det har jeg fått erfare etter syv år som journalist i Norges største transporttidsskrift. Det har vært syv svært spennende og lærerike år der min store interesse for alt som har med veigående transport å gjøre, det være seg vare-, lastebil, buss, påbygg, transportselskaper eller alt annet dette fagfeltet omhandler, bare har blitt enda større. Før jeg begynte i YrkesBil kjørte jeg lastebil i 11 år, en bakgrunn jeg er stolt av og som har vært til god hjelp i de årene jeg har jobbet som journalist i bladet. At bakgrunnen som yrkessjåfør også er til god hjelp når jeg nå tar over som ansvarlig redaktør av YrkesBil er det heller ingen tvil om. Kommer jeg så til å gjennomføre store endringer av bladet? Nei, ikke store endringer, men noen forandringer blir det nok.
YrkesBil har eksistert i 25 år i år, 25 år som Norges ledende transportblad takket være dyktige frilansere, journalister, redaktører og ikke minst takket være tips og
idéer fra våre lesere. Det er litt av en arv å føre videre
for en “skarve” lastebilsjåfør. I tillegg skal dere som leser YrkesBil ikke se bort fra at det vil bli litt flere sjåførrettede artikler, artikler om showtrucks og andre spesielle biler, og artikler som omhandler en yrkessjåførs hverdag som sådan. YrkesBils vogntogtester har gjennom bladets 25-årige historie gjennomgått stadige forbedringer og har i dag et rykte på seg for å være blant Europas beste. Ikke minst takket være Terje Amlie som har vært delaktig i disse testene siden YrkesBil ble startet. De senere årene har undertegnede og Amlie videreutviklet testene ytterligere og i dag kjører vi todagers tester på svært varierte veier. Amlie starter i ny jobb til sommeren og dermed er det duket for et nytt medlem i testteamet, et medlem som jeg er sikker på vil komme til å bidra til ytterligere heving av standarden på vogntogtestene. Jeg skal gjøre mitt ytterste for at bladets lesere fortsatt skal få et kvalitetsprodukt i postkassa femten ganger i året. Bladets kurs er staket ut for lenge siden, og de eventuelle kursendringene i framtiden håper og tror jeg vil bidra til at et godt transportblad skal bli enda bedre. For å klare det er jeg avhengig av fortsatt innspill fra dere som leser bladet. Tips og idéer mottas med glede. Takk for tilliten! Artikkel fra www.firmabil.no URL: |