[]
[] [firmabil.no] []

RR Sport på plass i juni


Terje Ringen - BilNorge.no



Kollega Trygve Bæra kjører i dag nye Range Rover Sport i Spania. Bilen kommer til Norge i juni, blir svært velutstyrt og får en prislapp som gjør den oppnåelig for de færreste.

Med en lengde på 479cm er Range Rover Sport 16 centimeter kortere enn modellen uten Sport i betegnelsen. Den er også mer sportslig på vei mens egenskapene i røffere er omtrent de samme. Den norske introduksjonen finner sted andre uken i juni, men et dusin entusiaster har allerede bestilt bilen usett – de fleste med største motor. Den norske importøren mener derfor et 20-talls biler på norske skilter er oppnåelig inneværende år.

 

Kraft og utstyr
Range Rover Sport tilbys med tre kraftige motorer. Mest prisgunstig blir den med 2,7-liters V6 TDI-motor med 190 hester og et dreimoment på 440 Newtonmeter. Som alternativ finnes to V8 bensinmotorer, en normalt pustende 4,4-liter med 300hk samt en kompressormatet 4,2 liter som leverer 390 hk og 550 Newtonmeter.

Innstegmodellen med V6 TDI i utstyrsnivå SE får en startspris på kr 888.000. Da følger det med en rikholdig utstyrspakke som bl.a. inneholder skinninteriør, 18-tommers felger, luftfjæring, 6-trinns automatkasse, automatisk klimaanlegg, kjørecomputer og elektroniske hjelpemidler som HDC, ESP osv.

Velger du HSE-utgaven med V6 TDI-motor til en pris av kr 942.000 får du i tillegg til ovennevnte 19-tommers felger og et enda mer påkostet interiør med bl.a. et lydanlegg fra Harman Kardon.

Ønsker du å svi av mer penger, både i anskaffelse og bruk, kan du velge en V8 HSE til kr 1.285.900, en V8 HSE Kompressor til kr 1.476.900 eller – dersom du bestiller bilen innen juni – en V8 Kompressor First Edition til kr 1.517.900. Da får du kjøleboks mellom setene og økt samleverdi med på kjøpet.

Det skal bli interessant å se om Land Rover med Range Rover Sport henter kunder fra søstermodellen eller om de får lokket til seg kunder som normalt ville velge Cayenne, X5, M-Klasse eller RX300.

Mer om Range Rover Sport får du servert i bladet Bil.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: