B.I.L.: Glem ikke delenes kvalitet og garanti
Teknisk sjef Tore Lillemork i Bilimportørenes Landsforening (B.I.L) har, som mange andre BilNorge.no-lesere, fått med seg ABLs offensiv for å gjøre bilister oppmerksom på sitt frie valg av reservedeler og verkstedtjenester. Med sin solide bakgrunn for både egne og bilimportørenes meninger ønsker Lillemork å komme med følgende kommentar til ABLs pressemelding, som kan leses: her. ”Det er nok riktig at bilprodusentene selv bare produserer under 50 % av delene til en bil. Imidlertid er det ingen tvil om at de delene som kommer fra underleverandører og selges via bilprodusentens kanaler, og i dennes emballasje, går gjennom bilprodusentens kvalitetssikringssystem, noe delene ikke nødvendigvis gjør hvis de går direkte ut på ettermarkedet fra underleverandør. I tillegg kommer at de delene som er kvalitetssikret og levert av / via bilprodusenten får bilprodusentens garanti, noe de andre delene ikke får. Derfor kan det være en forskjell, selv om man kaller alt "originaldeler". Dette er et vesentlig poeng som ABL ikke har gjort oppmerksom på i sin pressemelding og nye folder”. Og nå som B.I.L. i hvert fall har fanget den ene ABL-ballen og sendt den i retur, får vi se om det blir en givende ping-pong-runde ut av returen. MotorBransjen har for sikkerhets skyld rigget seg til på tribuneplass i vårsola, og vil formidle eventuelle fortsettelser fra presselosjen. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |