Autostadt: Vel verd et besøk
Har du planer om ferie i Tyskland i sommer, er et besøk i Austostadt å anbefale. Her er det aktiviteter og severdigheter for alle generasjoner. Det er i Volkswagens hjemby Wolfsburg du finner opplevelsessenteret. Hvor? Fortell navigasjonsanlegget at du skal til 52 grader 26 minutter Nord og 10 grader 47 minutter øst så befinner du deg i nærheten. Foretrekker du ICE-toget er reisetiden fra Berlin 56 minutter og fra Hannover 32. Autostadt har blitt en populær destinasjon for VW-kunder fra Tyskland og Østerrike. Hver tredje nye VW som selges i Tyskland utleveres her, det vil si i snitt ca 550 biler hver dag, og forklaringen er grei: Den tyske VW-kunden sparer ca 400-450 euro på å hente bilen selv. For halvparten av det beløpet får han en opplevelsesdag for seg og sin partner inkludert lunsj i Autostadt. Og apropos lunsj, mest populære innslag på menyen, er VW’s anerkjente Curry Wurst som i løpet av sine 35 år er solgt i like mange millioner som Golfen. At pølsa er velsmakende, kan vi underskrive på.
Barnas by For barn er Autostadt full av opplevelser. Her kan de prøve ut teknikk i praksis og ”ta lappen” etter å ha gjennomført teoretiske og praktiske øvelser. Dessuten kan de for eksempel bake sin egen pizza i en av senterets 9 restauranter, alle drevet av Mövenpick, og faktisk de best drevne i den sveitsiske kjedens verdensomspennende nettverk. En dag kan bli snaut i Austostadt, spesielt hvis du har med deg barn. Da er det kjekt å vite at midt inni parken finner du Ritz-Carlton luksushotell med 174 rom og 21 suiter. Du MÅ heller ikke kjøre VW for å besøke Austostadt - 27% av de besøkende kommer i biler av andre fabrikat. Bli med oss på fotosafari i parken og museet. Mer informasjon finner du på www.autostadt.de/ Artikkel fra www.firmabil.no URL: |