Bentleys tredje kontinentale
Den måtte jo bare komme. Basert på suksessen med Continental GT og interessen for den Flying Spur, var det naturlig at Bentley kokte sammen en kabriolet basert på de samme råvarer. I Frankfurt viste Bentley sin nye Azure som oser gamle tradisjoner. Men ikke alle ønsker å sprade rundt i et slikt flak, og for disse kan Continental GTC være et alternativ. GTC deler ansikt og mange komponenter med sine to lukkede søsken, og har i kjent Bentley-stil fått en sammenleggbar kallesje som gjør at den kan kjøres også på regntunge dager. Med en toppfart på 304 km/t, avansert firehjulsdrift, en 6-liters biturbo W12 motor, avansert luftfjæring og et stivt karosseri finner du mange av de samme kjøreegenskapene her som i coupéen. Og som de lukkede utgave har også Continental GTC et luksuriøst, håndsnekret interiør basert på de nobleste råvarer av skinn og ull. -I tråd med Bentleys tradisjoner har bilen fått et mykt stofftak og oppvarmet glass bakrute. Når du kjører åpent, lagres dette effektivt slik at det er plass nok for både passasjerer og bagasje, sier designsjef Dirk van Braeckel. Selv om Continental GTC er for småbil å regne sammenlignet med en Azure, har den relativt voksne proporsjoner med en lengde på 4,81m, en bredde på 2,10 (inkl. speilhus) og en høyde på 1,40m. Akselavstanden er 2,75 meter. W12-motoren yter 560hk ved 6.100 omdreininger mens maks dreiemoment er 650Nm ved 1.600 o/min. Den kommer i salg fra høsten 2006. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |