Messe
Hvorfor ser denne herren så fornøyd ut? Jo, bildet er tatt på Porsche-standen i Frankfurt. Bilutstillinger er det beste han vet og det er allerede dag to. Dessuten er han midt mellom to store selskap: Designers Night var i går og Interior Motives' kveld for de yngre og kommende designerne er om bare noen timer. Og er det noe han liker så er det å snakke med folk som både kan kombinere høyre og venstre hjernehalvdel – menneskelig cross-over – og som er med på å forme bilens fremtid. Dessuten har han nettopp fått greie på det han kommenterer nederst i denne spalten. Med andre ord: Hva skulle han sett ut som, om ikke fornøyd? Manglet Best illustrert av Audi som dreper en av verdens mest intelligente biler, A2, men som i den andre enden kommer med Q7, 13 meter lang, 7 tonn og et forbruk du kunne fyre opp et middels sykehjem med. Omtrent. Cirka. Nesten.
Men det er bare å slå fast. Privatbilisme er noe av det mest egosentriske og minst solidariske som finnes. Å prøve å endre på de holdningene som er ute og går der, er omtrent som å forsøke å endre Tyngdeloven.
Matte
Den gangen var det gamle Battista Pininfarina som hadde ansvaret for en presentasjon av Mote og Stil de siste 100 år. Med på laget hadde han blant annet en meget ung Tom Tjaarda som etterpå har en rekke fantastiske bildesign på samvittigheten.
Mega Den eneste andre av våre kolleger som meget forsiktig følger vår tendens er Auto Motor og Sport, der lesertallet var på 117.000, og nå er oppe i 118.000. Ellers står kollega Autofil bom stille på 302.000, og Vi Menn Bil har sunket fra 317.000 til 298.000. Fortsett å gi oss impulser, så skal vi fortsette å utvikle det største og beste norske bilbladet i den retningen du ønsker. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |