[]
[] [firmabil.no] []

Prøvekjør Volvo, vinn drømmetur


Knut Moberg d.e. - BilNorge.no



Vigo (BilNorge): Prøvekjør en Volvo. Svar på noen spørsmål du nærmest umulig kan få feil på. Bli med i loddtrekningen om fire eksklusive reiser til eksotiske steder på jordkloden.

Hva med Cape Town, Melbourne, Rio, New York – eller bare Gøteborg? Volvo tyr til nye midler for å trekke forbindelsen mellom sine biler og sitt enorme engasjement i seilasen Volvo Ocean Race around the world.

Når Volvo nå bruker noen hundre millioner på Volvo Ocean Race, skal det også merkes hos forhandlere i Norden. Volvo Norge henger seg på og setter i gang en kampanje der kunder som prøvekjører en Volvo, kan vinne en tur til et av de stedene der seilasen har landligge.

De fire som vinner, kan vente seg skikkelig VIP-traktering med luksushotell, møte med besetningen som er om bord, kanskje få bli med ut på en liten tur før start og virkelig bli behandlet som en VIP. Men for at ikke forbrukermyndighetene skal stoppe en slik konkurranse, må også de som skal delta svare på noen spørsmål. Og de er det motsatte av vanskelig.

 

Egne modeller
Volvo skal ikke bare trekke kunder de sine forhandlere – de lanserer også spesialmodeller i nye blå farger med mer utstyr inkludert i prisen. Det blir Volvo Ocean modeller av bl.a. XC70 og XC90. Kampanjen som settes i gang er nordisk og skal være tilgjengelig hos alle Volvo-forhandlere.

 

Satser på idrett
Det er ikke bare Volvo som vil selge flere biler ved hjelp av idretten. Opel Norge har lenge hatt en kampanje der ungdomsidretten har mottatt penger etter hvor mange som har prøvekjørt Opel. Kundene kan selv bestemme hvilket idrettslag tilsluttet Norges Idrettsforbund som skal få pengene. Så vil du hjelpe og støtte pikehåndballgruppa til Idrettslaget Flint eller KFUK, kan det skje ved at du prøver en Opel. Det hele er et svensk opplegg Opel Norge har kjøpt.

 

De store kundene
Når Volvo satser tungt på Volvo Ocean Race, har de en detaljert plan. De benytter enhver anledning til å få sine store og betydningsfulle kunder til å la seg beundre av arrangementet. Alle steder der båtene kommer i havn, skal det myldre av Volvo-kunder. De flinkeste forhandlere kjemper om premieturer, og ved starten for årets Volvo Ocean i Vigo, Spania er det tusentalls Volvo-forbindelser som vandrer rundt i Volvo-klær og blir bespist i Volvo-telt servert av Volvo-vertinner som smiler og er vennlige på Volvo-maner.

Gjester fra Volvo-Norge er kommet ens ærend for å se syv båter starte på en jorden-rundt-seilas. Totalt handler det om en omsetning på 1,5 milliarder kroner og et av målene er å få Volvo Ocean mest mulig på TV.

Det gjøres ved at arrangørene selv lager TV-program og gir dem gratis til store TV-selskaper. I Norge er det NRK som skal sende 32 programmer fra seilasen som ikke har en norsk båt på deltagerlisten. Og etter at seilasen er over, vil det bli laget fire reality-program fra seilasen.

Du finner konkurransen fra Volvos norske hjemmesider og mer om regattaen på denne siden.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: