Nye utfordringer
2006 er i full gang, og det ser ut til å bli et spennende år. Norge "går så det griner" og med det følger trolig fortsatt lav rente, lav arbeidsledighet og god økonomi. Det betyr nok videre at salget av nyttekjøretøyer, også de aller tyngste, vil bli minst like godt som det var i fjor. Det vil vi imidlertid vite mer om i neste utgave. Som vanlig vil YrkesBil bringe en omfattende analyse av registreringene i fjor, samtidig som vi bringer intervjuer med alle de store importørene og ber dem titte i krystallkulen og fortelle oss hvordan de ser året vi nå så vidt er inne i. Både hva angår muligheter og ufordringer. Akkurat der kommer jeg til å stille like nysgjerrig og interessert som dere. Som leser og ikke som redaktør. Jeg kom til Bilforlaget i 1998. Jeg var sjåfør på Postens tunge biler og var stolt over å kunne kalle meg yrkessjåfør. Den tittelen er jeg fremdeles stolt over, selv om jeg i denne perioden også har vært både journalist, fotograf, og det siste året redaktør for Norges største transportblad.
Derfor er det nå på tide å takke for alt faglig og sosialt påfyll jeg har fått fra bransje, sjåfører, kolleger og alle andre i denne tiden, samtidig som jeg takker gode kolleger i Bilforlaget for disse årene, og ønsker alle der, og ikke minst min etterfølger Jørgen Seemann Berg, lykke til videre.
Tilbake etter en kort permisjon... Nå vil jeg lære mer, men jeg er avhengig av å ha de rette læremestrene. Og disse læremestrene må være dere lesere. Det er bare dere som kan lære meg mer om bransjen og mer om hva dere driver med. For det er det jeg vil skrive om. Dere er selvsagt interessert i, og opptatt av, egen hverdag. Den hverdagen er vi også interessert i. I tidens løp har jeg vært med en god del av dere på jobb, sett hva dere gjør, hva dere transporterer, hvor dere transporter og hva dere transporterer med. Det er mulig det kan brukes mot meg at jeg fortsatt er interessert i noe så hverdagslig som transport, men det får stå sin prøve. Jeg er fortsatt klar til å bli med på tur. I året som kommer skal vi finne frem til den leseren som har den beste kombinasjonen av utstyr på sin bil. Den optimale bilen for jobben. Hvis du tror det er deg, eller en kamerat, ikke nøl med å ta kontakt. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |