Thomas Schie måtte bryte i Sverige
En liten slange satte en stopper for Thomas Schie og Göran Bergstens fremferd i Swedish Rally. Uten hydraulikk-trykk mistet de muligheten til å fullføre det svenske VM-løpet. - Ergerlig at en liten slage skal være årsaken til at vi må bryte, men det er slikt som skjer. Det er tross alt 120 bars trykk i hydraulikksystemet, sier Thomas Schie. Muligheten for å oppnå en virkelig god plassering ble imidlertid ødelagt på lørdag ettermiddag, da Thomas kjørte av veien og tapte over seks minutter på løpets 12. fartsetappe. Da var han på vei inn blant topp ti. - Vi hektet i med venstre forhjul og snurret rundt i etappens absolutt siste sving. Jeg hadde allerede fått siste note av Göran. Deretter gikk vi baklengs ut av veien og ble stående bom fast i snøen. Da var jeg forbannet på meg selv. Det var helt mørkt, for frem til dette hadde vi kjørt virkelig bra på lørdag. - Vi hadde fin flyt og var på vei oppover i feltet, sier Thomas. Han lå på en 12. plass i løpet da avkjøringen inntraff på lørdagens nest siste etappe. Han var 11,2 sekunder bak spanske Xavier Pons som endte på 7. plass i løpet. Thomas falt ned til 19. plass. -Løpet var jo ødelagt etter dette, men vi hadde håp om å kunne avansere i dag. Men hydraulikkslangen røk allerede på dagens første etappe, og da mistet vi trykket både på diffene og gearkassa. Hadde det vært service etter etappen kunne vi klart å komme oss dit, men vi skulle kjøre to etapper til, og da ville bilen fått for store skader. Også på fredag hadde Thomas Schie sine problemer. Da var det dekkene og lufttrykket han slet med. Det ga dårlig styring, og tidene ble deretter. Han lå på en 15. plass etter første dag, og startet dermed først på lørdag. Lite erfaring med den nye bilen mener Thomas Schie er årsaken til at det blir en del småproblemer. -Vi har nok kjørt for lite med bilen ennå til å få klaff i et så langt løp som dette. Det er krevende å kjøre et VM-løp, sier Thomas Schie. Nå tar Thomas Schie og hans team nye tak. Kommende helg er det Rally Norway, og da skal det igjen kjøres om NM-poeng og heder og ære. -Det blir et viktig løp, og vi vil ha med oss en mekaniker fra fabrikkteamet til Ford og en varebil full av deler over til Norge i morgen. Sammen med mine mekanikere vil han gå over alt på bilen og gjøre den i topp stand til neste helg. Det er ingen feil med bilen. Vi har allerede byttet slangen og startet opp bilen, avslutter Thomas Schie. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |