[]
[] [firmabil.no] []

Ukens bilkampanje-surfing


Tor Ivar Volla - MotorBransjen

Det er flere måter å utøve en kampanje på for en bilforhandler, og denne uken får vi oppleve et par eksempler på det.

Allerede i kveld (og torsdag kveld) fram til 22-tiden holder Mitsubishi-, Nissan- og Subaruforhandleren Mysen Bil AS nattåpent med ekstra fristende tilbud til publikum. De kjøpekraftige kan oppnå 1% lavere rente hvis de kjøper bil hos dem disse to dagene (det står ikke i flygebladet om det også gjelder bruktbil), og da blir du også påspandert tilhengerfeste dersom du ønsker det. Rentesatsen er toppen 4,45%, hvis du har minst 35% egenkapital slipper du med 3,45% og ved kjøp av Nissan Micra, Almera eller Primera er du helt nede på 2,9% - Nissans nye finansieringspartner GE har vel formodentlig litt av æren for den sistnevnte prosenten.

Men også de som er fornøyd med bilen de har, kan trekke fordeler av et besøk hos Mysen bil disse kveldene – forhandleren tilbyr også et begrenset antall periodiske kjøretøykontroller for 198 kroner, det må man kalle spiselig. Og apropos spiselig, så kan du få gratis pølser mens du for eksempel venter på å få prøvekjørt en ny Mitsubishi Pajero eller Nissan Pathfinder, men det ene betinger ikke det andre. Du kan også kikke nærmere på Nissan Navara som for anledningen har Norgespremiere, men den får man altså ikke prøvekjøre ennå.

Fredag klokka 13. kan man gjøre neste forhandlerstopp på Lillestrøm, der Volvo,- Renault- og Ford-forhandleren Bilia avdeling Lillestrøm holder OL-kampanje, og i anledning åpningsseremonien lar selv Bilia Volvo Ocean Race ligge en stund. Bilia sier de vil forsøke å kombinere en skikkelig OL-stemning (kanskje med en liten overraskelse) ”i et unikt bilmiljø som bare Bilia kan”, Forfatteren Lars Mytting fra Fjellhamar vil være til stede og fortelle om sitt forhold til OL og til bil, og kanskje også litt om sin nye suksessroman ”Hestekrefter” dersom han ikke har blitt lei av temaet etter alle radio- og avisintervjuene om verket i det siste. I hvert fall vil alle som møter fram etter klokka 12 få tildelt et lodd på boka, og 20 vinnere vil bli trukket ut. Så her skal man ikke bare trekke bilkunder, men også sports- og kulturinteresserte. Skjønt, Bilia mener selv at summen er en vellykket oppskrift på godt bilsalg. Sist de holdt en OL-kampanje (i 1998) solgte de 1124 biler på 3 uker. Om noen uker får vi se om rekorden står for fall.

 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: