Kreativ markedsføring
Er du på jakt etter en brukt Peugeot Partner? Da kan kanskje en ny Citroën Berlingo gjøre susen. Det ser ut til å være resepten til Auto 2000, merkeforhandleren for Citroën i Trondheim. For om du leter etter en brukt Peugeot Partner på finn.no, er det du møter øverst på siden en bil som ser ut til å være rasende billig. 1928 kroner er vel en prislapp de fleste har råd til for en Peugeot Partner 1,9 D Multispace. En hva? Klikker du deg inn på salgsobjektet får du noen overraskelser. Som at bilen er splitter ny og har en km-stand på 1. Flott! Mindre positivt er det at prisen er pr måned, og ikke et engangsbeløp som for bruktbilene du normalt finner på denne siden. Forsøk på lureri vil sikkert noen hevde, men vi velger å se på det som kreativ markedsføring når det første som møter oss er denne teksten: ”Dette er ikke en Peugeot Partner men en Citroen Berlingo, nøyaktig samme bil som Partner. Bygd på samme bilfabrikk og av samme bilkonsern, PSA. På grunn av en avbestilling kan vi tilby denne bilen. Leasingkupp, 0 kontant, 1928 pr mnd. Førstemann får bilen.” Hvor unikt dette tilbudet er, skal vi ikke uttale oss om. Men om du søker etter en Citroën Berlingo hos finn, får du flere napp hos den samme forhandleren. Men det er kanskje mer stas å hete Peugeot enn Citroën i Trondheim. Og hva synes så Peugeot Norge om denne form for markedsføring? "Dette tar vi med et stort smil. Det må jo være et kompliment for oss at en Citroën-forhandler mener det er større interesse for en Partner enn for en Berlingo," sier informasjonssjef Endre Johansen hos importøren. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |