Vel bekomme
Jon Winding-Sørensen - redaktør | |
Det kan ikke være fullstendig ukjent for leserne at bilintroduksjoner ofte ledsages av kulturinnslag. Som god mat. Ved et nylig arrangement ble vi utsatt for en som ble presentert som "Frankrikes yngste kokk med to Michelin-stjerner".
Hvilket medførte at jeg holdt et flammende inn-
legg der konklusjonen var at Michelin fremdeles deler ut rosetter, det er alle de andre vulgære konkurrentene som deler ut stjerner (se selv i en Guide Michelin hva "stjernene" ser ut som). Riktignok har jeg problemer med å få selv Michelin til å dele synspunktene, men kokken selv, Edouard Loubet, den spesialinnbragte sommelier, Olivier Magny og hotellets egentlige kjøkkensjef, Jean Claude Geillon, var enige med meg. Derfor denne hyggelige samlingen på arbeidsplassen etterpå. Motorjournalist? Bedre enn å arbeide i hvert fall.
Gatebiler
Jeg har lenge holdt meg et stykke unna tema gatebil (og et par andre fagområder). Ikke fordi stoffet ikke er interessant, men fordi jeg synes at skal vi gjøre noe slikt, skal vi gjøre det bra.
Nå kan vi åpne for litt gatebilstoff. Etter at Bjørn Wahlberg, en av de opprinnelige arrangørene av de første gatebiltreffene, i fjor solgte ut sin andel av firmaet "Gatebil" stiller han seg nå til disposisjon for Bils lesere. Dere kan lese hans første innslag i bladet. Bjørn kommer selv til å styre sine faste sider fremover, men la for all del innspill og spørsmål komme.
Vi blir flere
Ukebladenes lesertall offentliggjøres to ganger i året. Nå er tallene for annet halvår 2005 kommet, og ikke uventet er det totale lesertallet gått ned i forhold til perioden før. Men hvis du tror dette er innledningen på en forklaring om hvorfor Bil også har sunket, tar du feil. Det er flere Bil-lesere enn noen gang. 363.000 var dere ved forrige telling. 370.000 er dere nå.
Takk til alle dere gamle, og velkommen til alle dere nye.
Omslaget
En av Genèveutstillingens stjerner, som later til å være såpass nær produksjon at det virkelig går an å drømme om en drømmebil, var Mitsubishis Concept-X. Tegnet i Tyskland og bygget i Italia. Alle ting tyder på at dette blir den nye Lancer. Dette var, syntes jeg, en bil som virkelig fortjente forsideplassen denne måneden.
Artikkel fra www.firmabil.no URL:
|