[]
[] [firmabil.no] []

Mazda med avansert presentasjonsverktøy for japanske forhandlere


Tor Ivar Volla - MotorBransjen

For å skape en mer positive opplevelse av bilhandel har Mazda i mars utvidet sitt visuelle IT-presentasjonsverktøy for det japanske forhandlernettverket.

I systemet benyttes PC-terminarer som er plassert i forhandlernes utstillingslokaler og gir selgerne enkel tilgang til animasjoner, grafikk og tredimensjonal CAD-data fra bilens utviklingsprosess. Alt for å hjelpe selgerne til å visualisere salgsobjektets fortrinn helt ned på detaljnivå overfor mulige kunder, ikke minst faktorer som sikkerhet som kan være kinkig å forklare via ordinært brosjyremateriell.


Det var i juli i fjor Mazda introduserte slike forhandlerstrategier for å løfte både merkeimaget og kundeopplevelsen i salgslokalene. Konkurransen om kundenes oppmerksomhet er stålhard i Japan, og stadig flere Mazda-forhandlere har tilpasset salgslokalene sine til de nye mulighetene, som ble patentert i august 2005. 22 distributører og 465 salgspunkter benytter nå presentasjonsformen i Japan, og om nøyaktig ett år skal tallet være oppe i henholdsvis 42 og 700.

 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: