[]
[] [firmabil.no] []

Toppløs reklame ”useriøs og villedende”


Tor Ivar Volla - MotorBransjen



Bertel O. Steen AS Peugeot Norge har bedt Volvo Personbiler Norge bli litt mer seriøse i sin markedsføring av Renault Megane CC, som Volvo Personbiler Norge i begynnelsen av februar kjørte en større kampanje for som ”Norges mest solgte cabriolet”. Det likte BOS Peugeot Norge dårlig. For norges mest solgte cabriolet hadde siden august i fjor vært Peugeot 307 CC - og ikke Megane CC.

- Administrerende direktør Øystein Herland i Volvo Personbiler Norge ble gjort oppmerksom på feilen og lovet etter en artikkel i BilNytt.no 13. februar at det skulle rettes opp, sier informasjonssjef Endre Johansen i Peugeot Norge. – Men til tross for dette kom annonsen på trykk to ganger etterpå (2. og 16. mars, red. anm.) med materiellfrist lenge etter Herland beklagelse. Vi oppfatter dette som villedende i forhold til egne og andre bilmerkers cabriolet-kunder, noe vi også har meddelt Volvo Personbiler Norge.Vi har bedt dem bli litt mer seriøse i sin markedsføring, sier Johansen.

Siden da har Norges mest solgte cabriolet, altså Peugeot 307 CC, ankommet merkeforhandlerne i fornyet utgave, med samme front og endret interiør som de øvrige medlemmene av 307-familen fikk i høst.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: