Når dekkprisen er viktigst
De kaller det gjerne for budget-dekk. Alle produsenter og importører har gjerne et slikt i tillegg til sin merkevare. Continental har Barum, importøren av Pirelli har Ceat og Maxxis fra Taiwan, mens Auto Grip har Kumho sammen med Yokohama. Tester har bevist at budgetdekkene ofte er av meget god kvalitet. Skal du kjøre mest i Norge, under vanlige norske forhold, kan gode budget-dekk være et meget godt alternativ. Dekkene er billigere – og for vanlig bruk under normale forhold, kan de være like bra. Kanskje ikke om du skal kjøre mil etter mil på autobahn eller krever de beste sportslige egenskaper. - Kumho er hovedleverandør til europeisk Formel 3 og den engelske Porsche-serien, sier dekkimportør Egil Stenshagen som er en av de mest erfarne i norsk dekkbransje. Et annet merke den tidligere rallycrossføreren representerer er Yokohama som er eneleverandør til verdensmesterskapet for trimmede standarbiler.
Barum best i test
Merket ingen forskjell - Tidligere har jeg gjerne valgt de mest anerkjente merkene, sier Hovde. Det er ofte blitt Continental, Goodyear eller Dunlop. Men etter tre sesonger med Kumho er jeg ikke i tvil. Også neste gang vil jeg velge et billigere dekk til min bil. Kumho-dekket har tålt min kjøring og jeg har ikke merket noen vesentlig forskjell i forhold til andre dekk jeg har hatt på bilen.
De beste lavprisdekkene
Dette er dekkene som er kåret til de beste kjøp: • Barum Bravuris • Debica Furio • Fulda Carat Attrio • Maloya Futura Sport Si • Semperit Speed-Comfort Artikkel fra www.firmabil.no URL: |