Peugeot 607: Fransk komfort
NETTKJØRT: Den er større og bedre utstyrt enn de fleste av konkurrentene. Det burde være et godt grunnlag for suksess. Vi har prøvekjørt Peugeot 607 Titane 2,0 HDi.
Ny bestselger Men å være mestselgende 607 er ikke det samme som å selge i store volum. En omsetning på 98 nye biler i 2005 og 112 i 2004 vitner om at det er andre merke og modeller som har mer suksess i storbilsegmentet. De fleste er svenske eller tyske, men selv tsjekkiske Skoda Superb ligger over 607 på reg.-statistikken de siste to årene.
Ruvende Fordelen med de solide målene er selvsagt plass og komfortnivå, enten du sitter framme eller bak eller skal ha med deg et hav av reiseeffekter på tur. Lokket til bagasjerommet er fjernstyrt og åpner og lukker seg helt automatisk når du trykker på 0’en i betegnelsen eller knappen på nøkkelen.
Trekkvillig Praktisk er det også å ha en tank som rommer hele 80 liter – noe som ved ren landeveiskjøring kan gi deg en kjørelengde på 160 mil mellom hvert tankstopp. Ved blandet kjøring er snittforbruket oppgitt til 0,61 liter på mila.
Velutstyrt Du får en 607 fra kr 437.900, og selv den rimeligste modellen har en utstyrsliste som får de fleste konkurrenter til å rødme. Vårt eksemplar kostet 13.000 kroner mer, i det beløpet inngikk alarm, Bluetooth-opplegg for mobilen og metallic lakk. Standard utstyr på en 607 er blant annet ESP, Xenon-lys, fjernstyrt sentrallås, cruise control, parkeringsassistanse og to-sone klimaanlegg, for bare å ramse opp litt fra den lange lista. I så henseende skiller den seg radikalt fra de tyske konkurrentene hvor et anstendig utstyrsnivå koster titusener ekstra.
Kort om bilen - Peugeot 607 Titane 2,0 HDi: Pris, basis: kr. 437.900 Pris, prøvekjørt: kr 450.700 MOTOR:
MÅL OG VEKT: LxBxH: 492 x 183 x 144 cm. Akselavstand: 280 cm. Egenvekt m/fører: 1.590 kg. Tillatt totalvekt: 2.083 kg. Dekk: 225/50R17. Bagasjerom: 509 liter (VDA). Tankvolum: 80 liter.
YTELSER: Aks. 0 – 100 km/t: 11,6 sek Toppfart: 207 km/t Forbruk blandet kjøring: 0,61 l/mil CO2-utslipp: 162 g/km Artikkel fra www.firmabil.no URL: |