Ny Porsche – mest til banebruk
Når en i utgangspunktet sportslig bil får tilleggsbetegnelsen RS, er det fordi noen mener alvor. Riktignok er 911 GT3 RS godkjent for vanlig vei, men den er bygget for banebruk. Stolte aner Få merker kan varte opp med en tilsvarende racinghistorie som Porsche, og hver eneste helg er mange eksemplarer fra Porsches-fabrikken i aksjon i GT-løp verden rundt. Nå får entusiastene et nytt fundament å bygge sin løpsbil på når nye 911 GT3 RS kommer på markedet.
Minimalistisk Ved å låne bakstussen fra en Carrera 4 er RS-utgaven 44 mm bredere bak enn en GT3. Den veier 1375 kg, og er dermed 20 kg lettere gjennom bruk av karbonfiber i bakvingen samt plast i motordekslet og bakruta. Dermed kan den skryte av over 300 hk pr tonn.
Første bulk GT3 RS leveres i sølv metallic eller sort eller i spesialfargene oransje og grønn. Felgene er i sort eller oransje. Mange av bilene vil nok få sine første bulker allerede første dag de er i bruk, for dette er yndede racingobjekter. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |