580 Mazda gjennom ChricoBilTorsdag morgen i forrige uke kom Mazda-skiltet opp hos ChricoBil på Ensjø. En just-in-time-prestasjon, for i hallen var hele Mazda-palletten kjørt på plass natta før. Og ved lunsjtid kom de første kundene. Mazda Motor Norge kunne i forrige uke glede seg over at ChricoBil sto for åpningen av Mazda-forhandler nr. 56 og 57 i Norge. Disse er lokalisert på Ensjø og Kolbotn, ChricoBil startet med Mazda noe før i sin Lillestrøm-filial. - Vi er meget fornøyd med å ha en ny forhandler på plass i Oslo og tror at dette vil bidra til at Mazda styrker sin posisjon i hovedstaden sier Adm.dir. i Mazda Motor Norge, Karianne Westby. Hun vil imidlertid fortsatt ikke røpe om den nærliggende og tradisjonsrike Mazda-forhandleren Iglebæk AS, som ligger få hundre meter unna, fortsatt skal representere merket. –Men vi har fortsatt en dialog med den nye eieren, er alt hun vil si. - Vi anslår potensialet vårt på salg av nye Mazda til å være 400 på Ensjø, 120 på Lillestrøm og 60 på Kolbotn, supplerer adm. direktør Per Bøe og styreleder Svein R. Evensrud i AS ChricoBil. Bøe tilføyer at det ikke foreligger noen avtale om å selge Mazda gjennom ChricoBil på Jessheim, der deres nyeste anlegg vil stå klart innen fellesferien. Fra tidligere representerer ChricoBil Opel, Chevrolet og SsangYong. ChricoBil er imidlertid i gang med å utvide bruktbilavdelingene. Med Mazda vil forhandleren få 360 innbyttebiler ekstra i året, og de vil kreve plass. - På flere plan ønsker vi å utvide tilbudet til kunden. Eksempelvis har vi åpningstid fra 7 til 17 på verkstedet, og da gjenstår det mye av døgnet. Det er ikke vanskelig å organisere skift, men behovet må jo være der. Det håper vi å få til med Mazda, sier Per Bøe. Han tenker også på salg og montasje av tilleggsutstyr i denne sammenhengen. - Ja, for det er servicetilbud det gjelder, Mazda går slett ikke mer i stykker enn andre biler, ler Karianne Westby. Som tilføyer at det fortsatt går rundt 87.000 Mazda på norske skilter selv etter noen år med relativt labert salg. Tall fra OFV per 05/6-06 viser at Mazda har økt med 9,5% sammenlignet med fjoråret. Mazda går frem selv om markedet totalt sett har gått tilbake med 4,4%. - Jeg er fornøyd med sist måneds utvikling, men vi har et ønske om å fortsette å øke, sier salgs- og markedssjef Petter Paulseth i Mazda Motor Norge. De færreste tror vel at ChricoBil vil være noen negativ faktor der… Mazda Motor Europe ekspanderer også videre i Europa og etablerer nytt NSC (National Sales Company) i Irland 1. juli. Russland er nylig startet som NSC og ytterligere nye er planlagt i Tsjekkia og Slovakia, som informert i januar i år. På slutten av 2006 vil antallet NSC ha økt fra 11 til 15. Mer om ChricoBil og deres planer kan du lese på denne siden i morgen. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |