[]
[] [firmabil.no] []

Følg med, følg med...


Tor Ivar Volla
tor.ivar@bilforlaget.no



At sommeren står for døra betyr ikke at aktivitetene i norsk og internasjonal bilbransje viser pausetendenser, i hvert fall ikke ennå. En god del eksempler kan du lese om på de følgende sidene, men selv ikke MotorBransjen kan gjengi alt. Slett ikke.
Derfor er det godt å kunne supplere med nettet. Ja, Bilforlaget har sågar TO nettkanaler å formidle bil- og bransjenyheter gjennom.

En av dem er BilNytt.no, nyhetstjenester pr. abonnement som i hovedsak omhandler norske bilimportører, bilforhandlere, avgiftsbestemmelser og andre økonomiske ting knyttet til bil, av typen nye og oppdaterte nybilpriser.

BilNytt-abonnentene har i den siste måneden kunnet følge med på litt av hvert. Hvordan revidert forslag til statsbudsjett berører bil-aktiviteter, for eksempel. Eller om nedgangen i antall vrakede biler. For ikke å snakke om alt som har foregått på importør- og forhandlersiden: Vi nevner Opel-forhandlernes opprør mot GM Norge, om Hyundai Motor Norways nye forhandlerstrategi, om BMW-forhandlerne som presses til å kjøpe en sofa til en kvart million hvis de vil ha maks salgsbonus, om Chrico som nå blir Mazda-forhandler med Oslo-utsalget et par hundre meter fra den tradisjonsrike Mazda-forhandleren Iglebæk, og om Bertel O. Steens overtakelse av Land og Sjøfritid Vest AS for å selge Peugeot, Kia og Chrysler-produkter der. Noen velvalgte kommentarer til Gallups bilindeks og NAF Motors Autoindex 2006 har man også kunnet få tilsendt fra BilNytt.no.

Den andre nettkanalen vår er selvsagt BilNorge.no, der man aldeles gratis kan følge med på alt som har å gjøre med Bilen og den forunderlige verdenen rundt den. Også bransjenyheter, dersom du klikker på den blå MB-logoen.

Selv om disse nyhetene nødvendigvis har en noe annen karakter enn BilNytts; her finner du ikke en eneste bil-listepris, men mer internasjonale eller faglige nyheter rettet mot alle tenkelige bransjeforgreninger – og av og til en og annen pussighet.
Så når vi nå tar pause fra Det Trykte Ord fram til medio august, er jevnlige besøk på BilNorge.no, og ikke å forglemme trykke på den blå logoen, den beste måten å holde seg midlertidig oppdatert om bilbransjesaker på. Å ta snarveien www.motorbransjen.no er selvsagt også mulig. For ikke å snakke om å tegne et nyhetsabonnement på BilNytt.no for å sikre deg "alt" om den delen av bransjen.

Riktig god sommer.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: