[]
[] [firmabil.no] []

Honda og BASF med nye nettsider


Tor Ivar Volla - MotorBransjen

Mange nye funksjoner når Honda lanserer nå nye nordiske nettsteder med mange nye funksjoner, samtidig som BASF lanserer en website for både bilindustri og bilister.

Honda Nordic lanserer helt nye nettsteder i de nordiske landene. De preges av nyhetsstrøm, brukervennlighet, fokus på bilmodellene, bruk av multimedia og er bygd på en plattform for fremtidig utvikling. De som besøker Hondas nye nordiske nettsteder vil bli møtt av en økt nyhetsstrøm, flere bilder, filmer og rikelig med modellinformasjon.

- Vi har mange unike besøkende på våre nordiske nettsteder, sier Carola Larsson, ansvarlig for Internett-prosjektet hos Honda Nordic.

- Det skyldes at vi, som en av de første bilfabrikantene, allerede i 1997 lanserte vårt første lokale bilnettsted i Norden, og i 2001 ble den første felles nordiske plattformen lagd.

Hondas nettsteder er dermed veletablert, og kundene vet at de finner mye informasjon om modeller og andre nyheter på honda.se, honda.dk, honda.fi og honda.no. Våre krav til den femte versjonen har vært beste mulige brukervennlighet, mye bildemateriell og film samt fokus på våre bilmodeller og nyheter, tilføyer Larsson.

 

Bilmodeller og nyheter i fokus
En undersøkelse av hva de besøkende forventer å finne, og hvordan de i virkeligheten navigerer på nettstedet, har ligget til grunn for hvordan den nye versjonen av Honda-nettsidene er bygd opp.

- De fleste besøkende går som forventet rett til våre bilmodeller, og derfor er nettstedet mer sentrert om modellene enn tidligere. Vi har mer informasjon om dem, flere bilder, filmer og det tilbehør som finnes. Et annet område vi har fokusert på er nyhetsstrømmen. Våre besøkende kommer ofte tilbake til nettstedet, og da vil vi kunne by på nyheter.

- Honda har gode muligheter til dette gjennom sin utviklingstakt med nye modeller, tekniske innovasjoner, miljø og sikkerhet, for ikke å snakke om motorsportengasjementet, der vi løpende rapporterer fra STCC, Indycar og Formel 1, sier Larsson.

Foruten bilmodellene vil de besøkende lett finne kontaktopplysninger og lenker videre til forhandlernettet, og disse er også plassert lett tilgjengelig på Hondas nye nettsted. Som før er Hondas presserom lett tilgjengelige fra deres nordiske nettsteder. Kontaktopplysninger om presseansvarlige, presseinformasjon, pressemeldinger og høyoppløste pressebilder for nedlasting nås lett via deres mediebank.

Honda har siden 1990 gitt ut bladet Honda Vision, som når alle Honda-eiere i Norden. Nå kompletteres bladet med et nyhetsbrev som vil komme ut oftere med siste nytt fra Honda. Foruten å lese det på Hondas nettsted kan man abonnere på det og få det direkte til sin e-postadresse. Til utforming og oppbygging av innhold har Honda benyttet seg av sitt PR-byrå Rubrik i Göteborg.

- Den nye tekniske plattformen har medført at vi kan øke hastigheten på nyhetsstrømmen raskere og også komplettere nettstedet med det spennende og påkostede materialet Honda utarbeider sentralt for hele det nordiske og europeiske markedet, sier Christian Ericsson, prosjektleder og webmaster i Rubrik.

 

BASF for alle
Også BASF, verdens ledende kjemikaliekonsern og teknologiutvikler på sine spesialområder til bl.a. biler, er også på lufta med en ny, formidabel infoside for de som har nytte og inntekt eller kun interesse innen bil – www.automotive.basf.com.

Her kan man finne informasjon om konsernets bilrelaterte nyvinninger og løsninger. Korte tekster om vellykkede applikasjoner beskriver hvordan kunder utvikler sine virksomheter gjennom BASFs produkter og utvalg gjennom forenklede produksjonsprosesser og besparelser av både tid og kostnader.

Samtidig forklarer BASFs nettside hvordan deres løsninger påvirker selve bilen som produkt, for eksempel hvordan plast sikrer både bedre kjørekomfort, høyere sikkerhetsgrad og bedre drivstofføkonomi. Eller hvordan deres drivstoffadditiver bidrar til å høyne motorenes effektivitet, redusere omfanget av skadelige utslipp og å forlenge motorenes levetid.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: