Ny multikunstner fra Citroën
Høstens store bilutstilling skal avvikles i Paris i oktober. Der vil Citroën lansere sin nye C4 Picasso – en multikunstner full av smarte, praktiske løsninger.
Medium At det kommer en ny Picasso betyr ikke at den gamle utgår. Snarere at Citroëns MPV-program utvides fra to til tre modeller. For selv om C4 Picasso er større en den Xsara-baserte Picasso i alle retninger, er det fortsatt plass til en fullvoksen C8 i segmentet over disse. Nyskapningen er en bil som inneholder en rekke godt gjennomtenkte og praktiske løsninger. Med en lengde på 4,59 meter, en bredde på 1,83 og en høyde på 1,66 m er den henholdsvis 31, 8 og 2 cm større enn dagens modell.
Praktisk Med andre og tredje seterad klappet sammen, kan det lastes inn hele 1951 liter (VDA). Betjeningen av setene skal være rask og enkel. Avstanden mellom forsetene er i følge Citroën best i klassen, noe som gjør det mer bekvemt enn vanlig å sitte i midtsetet bak.
Glassmester Kupeen er ikke lys bare i dagslys, for smarte lysløsninger er plassert på strategiske steder i interiøret. Det finnes hjelpelys under dashbordet, i dørene og taket som sprer mykt lys uten å sjenere. Dashbordet kan belyses i forskjellige farger avhengig av din preferanse. Dashbordet skiller seg fra de fleste konkurrenter gjennom sin ryddighet. Den tradisjonelle midtkonsollen med gearspak er eliminert gjennom at bilen kun leveres med elektronisk styrt 6-trinns manuell gearkasse eller automatkasse – begge med alle betjeningsorganer rundt rattet.
Gjennomtenkt Citroëns hydrauliske fjæring tilbys på enkelte modeller og listen over tilgjengelig utstyr er lang og inneholder bl.a. duftsystem, DVD-spillere med skjermer inkludert i seteryggene og mye annet.
Mest diesel Det ser ut som C4 Picasso løser en rekke praktiske problemer jeg ikke ante at jeg hadde. Og den vil sikkert også sette noen nye standarder i klassen. Du skal få vite mer når vi har sett nærmere på bilen om en måneds tid.
PS! Informasjonsdirektør Vigdis Dahlseide i Citroën Norge opplyser at C4 Picasso også skal leveres i en "økonomiutgave" med 1,8-liters bensinmotor (125 hk) og manuelt gear (spak mellom setene). Priser og øvrige detaljer får vi nærmere den norske lanseringen som finner sted tidlig oktober. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |