Reinspikka kjøreglede
NETTKJØRT: Det fins bare én eneste god grunn til å kjøpe en Mini Cooper S med John Cooper Works GP Kit: Bilen er spekket med kjøreglede. Sjelden vare Mini-modellene kommer snart i ny innpakning, men vi unnlot ikke å benytte sjansen til å kjøre en spesialutgave noen dager. For med John Cooper Works GP Kit blir Mini Cooper S svært sjelden vare. Den begrensede produksjonen (2000 eksemplarer) er allerede stoppet opp. Heftig Kjøreegenskapene er i retning av en baneracer. Glem komfort, her er det så stivt at du kjenner hver småstein du kjører over. Setene fra Recaro holder deg på plass mens G-kreftene sliter i deg. 218 hk og 245 Nm gir liv til den kompakte bilen. Og så lenge du sitter bak rattet er det vanskelig å unngå å smile. Komfort? Glem det! En bil som dette frarådes for uerfaren ungdom, for på våt vei må du kjøre som det ligger et egg mellom skoen din og gasspedalen. Vi tør ikke engang tenke på hvordan den er å kjøre på norske vinterveier. Det kan nok være en fordel å ha en annen, mer ordinære bil før du kjøper en Cooper S i denne utførelsen. Mer om Mini Cooper S kan du lese i novemberutgaven av BIL hvor vi også er blant de aller første som prøvekjører neste generasjon Cooper S. Bladet er på plass hos abonnenter 8. november og i løssalg uken etter. FAKTA Mini Cooper S with John Cooper Works GP kit (Amper): PRIS: Kr 435.000 MOTOR: MÅL OG VEKT: LxBxH: 365 x 169 x 142 cm Akselavstand: 247m Egenvekt m/fører: 1195 kg Tillatt totalvekt: 1400 kg Dekk: 205/40R18 Bagasjerom: 670 liter Tankvolum: 50 liter YTELSER: Aks. 0 - 100 km/t: 6,5 sek Toppfart: 240 km/t Forbruk blandet kjøring: 0,86 l/mil CO2-utslipp: 207 g/km Konkurrenter: Ford Fiesta ST, VW Polo GTI Artikkel fra www.firmabil.no URL: |