Sniktitt på Bravo
Roma blir arena når en ny generasjon Bravo skal presenteres for pressen den 29. januar. Til Norge kommer den nye utfordreren i Golf-klassen neste sommer. Kan den få Fiat akseptert også i Norge? Ny standard Det er Fiats eget designsenter som har utformet bilen som skal inn i det viktige C-segmentet, bedre kjent som Golf-klassen. Fiat har som mål å sette en ny standard i klassen og har derfor gått grundig til verks på områder som kjøreegenskaper, teknologi, utstyr og materialvalg. Nye Bravo med fem dører har fått en moderne italiensk design som gir inntrykk av å ha bred appell. Den har materialer av høy kvalitet og vi loves detaljer som mange vil sette pris på.
”Golf pluss” Utvendig måler bilen 434 x 179 x 149 centimeter over en akselavstand på 2,60 meter. Sammenlignet med en Golf betyr det pluss 14 cm i lengden og pluss 3 i bredden. Bravo har et bagasjerom på 400 liter, 50 mer enn den tyske konkurrenten og (i følge Fiat) størst i klassen. Motorutvalget blir bredt, og alle varianter skal i følge Fiat-direktør Erik Eidem tas til Norge. Turbodieselmotorene 1,9 Multijet tilbys med 120 eller 150 hk. Det kommer også en 1,4-liters diesel på 90 hk som godt kan bli en norsk avgiftsvinner.
Kompakt kraft T-Jet er betegnelsen på nye bensinmotorer, 1,4-liters turbomotorer med 120 eller 150 hk. Har de hentet inspirasjon hos VW, mon tro? Fiat lover at alle motorer kombinerer lavt forbruk med yppige prestasjoner. Det høres ut som Bravo fortjener applausen den ber om gjennom navnet sitt. Bravo vil bli utstyrt med en helt ny Fiat-logo med rød bakgrunn. (Hvis du tror det er en revolusjon, så ta en titt på kollega Vollas utmerkede artikkel om Fiats historie.) Artikkel fra www.firmabil.no URL: |