[]
[] [firmabil.no] []

Dyserens-kampanje på Vålerenga


Tor Ivar Volla - MotorBransjen

I disse tider hvor miljø og utslipp fra bil har blitt sterkere påfokusert enn på lenge, er det enkelte bransjeaktører som har sine egne metoder.

For en tid tilbake startet Relekta Gruppen en kampanje for å skape oppmerksomhet og kjennskap til de positive virkninger dyserens har for motoreffektivitet og miljø.

Første del av kampanjen var rettet mot nærmiljøet på Vålerenga i Oslo, der det i Østerdalsgata ble utdelt gratis dyserens til 93 bilende beboere i bydelen. De fleste av dem hadde ikke hørt om dyserens eller hva det kan utrette, men samtlige satte pris på tiltaket.

Relekta Gruppen akter å følge opp denne kampanjen med flere tilsvarende tiltak i tiden fremover. Deres dyserens Omega 992 Power Jet markedsføres av Norsk Industriolje AS, som er en del av gruppen.

Relekta Gruppen ble selv miljøsertifisert etter ISO 14001-standarden i 1998 som første handelsbedrift i Norge. I tillegg er bedriften medlem av Grønt Punkt (www.grontpunkt.no) og oppfordrer alle kunder og leverandører til å melde seg inn i ordningen, samt ha et bevisst forhold til kildesortering.

 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: