Helt ny strategi hos Compac
Den danske billøfterprodusenten Compac Hydraulik A/S, som i Norge representeres gjennom Rodin & Co. AS på Skedsmokorset, har gjennom 2006 arbeidet etter en ny strategi som skal styrke varemerket deres i de 48 land hvor Compac-produkter markedsføres. - Omsetningsvekst alene holder ikke som målsetting for Compac. Derfor har vi de siste 12 måneder bevisst valgt vekk noen av de kunder som ikke passer inn i den fremtidige strategi som skal styrke Compacs varemerke, sier produsentens salgsdirektør Christian Goth Hartmann. -Tidligere leverte vi til en rekke europeiske produsenter av løftere, saksejekker m.m., dessuten gikk en betraktelig del av omsetningen til private label-kunder i mange land. Dette har vi nå sluttet med for å sikre produksjons- og markedsføringsmessig fokus på Compacs kjerneprodukter og kjernekunder. På de områdene har vi nå en flott omsetningsstigning, og da kan vi leve med at vår beslutning naturligvis har en negativ innflytelse på den totale omsetning på kort sikt. De eneste private label-kunder som Compac har som mål å styrke samarbeidet med i fremtiden, er Würth og Snap-on Tools. - Disse to selskapene har stor fremgang og samtidig lange tradisjoner med salg av Compac produkter, forklarer Goth Hartmann. Verkstedutstyr og verktøy er hovedtema i MotorBransjens november-utgave Artikkel fra www.firmabil.no URL: |