Luksus for Kina
Hvis du trodde kinesere bare kjøper rimelige småbiler, må du tro om igjen. Luksuriøse modeller fra Cadillac har stor suksess i det raskt voksende markedet. Vekstmarked Etter ni måneder av 2006 har GM solgt hele 645.680 biler i Kina hvor de har svært positiv utvikling for merkene Buick, Chevrolet, Cadillac og Wuling. Sistnevnte er Kinas ledende småbilmerke mens Cadillac gjør det bra i det mer luksuriøse segmentet. På bilutstillingen Auto China i Beijing vil Cadillac lansere to nye modeller, den store Escalade og den helt nye SLS som er spesielt utviklet for Kina. Bilen er basert på sedanen STS, men er forlenget med 100 mm for å tilfredsstille kravstore kinesere som skal sjåføres rundt omkring. Interiøret er også tilpasset lokale preferanser mens Cadillac lar kundene velge mellom tre alternative motorer - en 2,8-liters V6, en 3,6-liter med samme konfigurasjon samt en 4,6-liters V8 som byr på 320 hk.
Lokal tilpasning ”Cadillac tilpasser biler etter lokale ønsker, og vi er stolte over å kunne tilby SLS til kinesiske luksusbil-kunder som ønsker ekstra god plass i baksetet og andre spesialiteter,” sier Cadillac-direktør Jim Taylor. ”Tidligere i år lanserte vi nye BLS sedan for Europa og andre internasjonale markeder som ønsket seg en mindre Cadillac og en som var utstyrt med dieselmotor.” SLS skal bygges lokalt av Shanghai GM og markedsføres eksklusivt i Kina. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |