[]
[] [firmabil.no] []

Porsche in perfectum


Terje Ringen - BilNorge.no



For mange er en Porsche selve drømmen. Men det fins nok av dem som ikke nøyer seg med en tilsvarende naboens. Slike påtar TechArt seg å hjelpe.

Widebody

Denne gangen er det Cayman S de tyske Porsche-spesialistene har tatt for seg – både kropp og sjel. TechArt Widebody kaller de spesialmodellen sin. Og bredden har økt med åtte centimeter takket være ekstra store skjermer som ikke bare gir plass til ekstra store hjul, men som også er nyttige når bremsene skal kjøles. Eller den hekkmonterte motoren.

Selvsagt ser det spektakulært ut, men TechArt hevder at pynten også har en annen og viktigere misjon: å forbedre aerodynamikken og gi bilen bedre grep. Både foran og bak presses bilen effektivt mot bakken – spesielt om du koster på deg den store GT-bakvingen.

 

Bredsporet

I de ekstra store hjulbuene anbefaler TechArt spesialfelger – 8.5Jx20 foran og 12Jx20 bak. Inngående tester deres ingeniører har foretatt viser at grepet blir best med ContiSportContact2, 235/30 ZR20 framme og 305/25 ZR20 bak. Den høydejusterbare hjulopphengningen er spesielt tilpasset disse hjulene og kan om ønskelig redusere bakkeklaringen med inntil 25 mm.

Kjøper du en Cayman S med Porsches aktive understell (PASM) kan TechArt oppdatere dette til VarioPlus slik at det kan styres fra cockpiten via trykknapper.

Ønsker du enda mer pulver enn Porsche-boxeren originalt byr på, kan også tunerne trå unnsettende til. Ved hjelp av litt boring og utskifting av noen vitale komponenter, får du en Cayman med 385 hk (+ 90) og 407 Nm (+ 67) som gjør unna null til hundre på 4,9 sekunder og som har en potensiell toppfart på 303 km/t.

 

Også 911 Turbo

Holder ikke det kan du be samme selskap om å preppe en Porsche 911 Turbo for deg. Da har du 580 hk til rådighet, får en aks-tid på 3,46 sekunder og en toppfart på 339 km/t. Som for Cayman kan du velge å kjøpe hele pakken eller bare pynte litt på bilens utseende.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: