Hyttebil med fornuft
LANSERING: Ikke alle har bruk for en stor SUV, og det er også begrenset hvor mange som investerer i en Allroad eller XC70. - Kom til oss, sier Skoda og lanserer sin Octavia Scout. Typisk norsk Fire centimeter ekstra bakkeklaring merkes ikke når du sitter bak rattet, men det vil garantert komme til nytte på snødekte veier de siste kilometerne frem til hytta. 18 centimeter klaring er ikke uvanlig på langt høyere SUV’er, og når Skoda i tillegg varter opp med permanent firehjulsdrift vil mange synes at dette er den ideelle bilen for norske vinterveier. Bagasjerommet er det lite å utsette på, her har du de samme 580 literne til rådighet (1620 liter med baksetene klappet sammen) som i en vanlig Octavia. Skliplater under støtfangerne og plast langs sidene gir det rette villmarksuttrykket. Og selvsagt har bilen takrails og spesialfelger.
Best med diesel Interiøret er påkostet med finere seter og detaljer i aluminium og skinn. Hill Holder, ”Følg-meg-hjem-lys” og 17-tommers alufelger er også blant det ekstra standardutstyret Octavia Scout byr på. To alternative motorer kan velges, men kollega Trygve Bæra som har kjørt bilen i dag ser absolutt ingen grunn til å betale 20.000 ekstra for en slappere bensinmotor (2,0 FSI/150 hk) når du får bilen med 140-hetsres TDI til kr 369.000. Importøren er enig og regner med at av salgsmålet på 400 biler i 2007, vil 95 % bli levert med dieselmotor. Salget har allerede startet og de første bilene er på plass hos forhandlerne, så ta en prøvetur før du eventuelt bestiller deg en ny SUV. Mon tro om ikke importøren har vært vel forsiktig i sine anslag, for her får du mye ujålete og praktisk bil for pengene. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |