Spent på ny M3?
I så fall er du ikke alene, for vi har fått mange henvendelser etter at vi viste spionbilder av BMW’s kommende M3. Her får du flere detaljer. Seks blir åtte Selv om BMW hevder at bilen de viser i Genève er et konsept, vil nok det meste finne veien til produksjonsbilen som snart ser dagens lys. Først som coupé, men siden vil den følge som både sedan og cabriolet. Mens dagens M3 er utstyrt med rekkesekser vil neste generasjon få en turtallsvillig V8 med et slagvolum på fire liter, derivert fra den 10-sylindrede 5-literen i M5. Rundt 400 hk er sannsynlig, og det burde holde til å gjøre den bakhjulsdrevne bilen minst like potent som sin forgjenger.
Detaljkunst Selv om karosseriet ser ut som en vanlig coupé, så er det kun dørene, koffertlokket og lyktene som er hentet fra denne. Alt annet er skreddersydd til M3 Concept. Legg merke til elegante skjermbuer og et panser som buler av anabole steroider. Fete 19-tommers felger og brede dekk fyller ut hjulbuene på elegant vis. De utvendige speilene har gått noen runder gjennom vindtunnel før de fikk sin aerodynamiske design for å minske vindstøy og sørge for bedre stabilitet i høye hastigheter. En diskret hekkspoiler sørger i kombinasjon med en diffuser for godt med marktrykk i stor fart mens to doble eksosrør overleverer de klassiske tonene fra V8eren. M3 Concept er utstyrt med et avansert tak produsert i lettvekts kabonfiberforsterket kunststoff (CFRP) – et materiale som stammer fra Formel 1 og som fra før benyttes i M6 Coupé. Med stor sannsynlighet blir dette å finne også i produksjonsutgaven som kommer i løpet av året. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |