[]
[] [firmabil.no] []

Populært dekkhotell i Trondheim


Tor Ivar Volla - MotorBransjen



Prosjektleder Daniel Lian (bildet) hos Vianor på Leangen i Trondheim kan fornøyd vise frem et meget tidsmessig dekkhotell i en egen hall, som til og med har egen ”resepsjon” atskilt fra firmaets vanlige salgslokale.

--Etter den siste oppgraderingen har vi plass til hjul fra 1.200 biler hos oss, men det er nå på det nærmeste fullbooket – og vi skal derfor utvide videre med flere reoler slik at vi øker kapasiteten til 1.500 biler, forteller han.

- Vi ringer alle som har dårlige dekk, slik at de kan bestille nye dekk i tide før omleggingen. Ved å ha alt klart på forhånd bruker vi maksimalt et kvarter på noe som ellers fort ville tatt 35-40 minutter pr. bil. Dermed får vi flere biler gjennom systemet daglig, sier Lian.

Siden i fjor høst har SMS eller e-post blitt benyttet som hovedvarsling. Bare noen få får fremdeles innkalling med tradisjonell post. Det er gjerne eldre kunder som helst vil fortsette å ha det slik, og slik skal de få ha det, mener Vianor Leangen. Men de aller fleste synes i dag det er greiest med e-post eller SMS.

Daniel Lian mener at veksten i dekkhotell-virksomheter dels skyldes at det er lettvint for kunden, dels at folk stadig får bedre råd. Andre faktorer er at stadig flere flytter til leiligheter med begrenset plass til hjulsett, samtidig som bilene stadig får større og tyngre hjul. Endelig har vi den berømte tidsklemma, og det å spare tid er viktig for mange.

- La meg også understreke at det ikke ville vært mulig å drive rasjonelt med dagens dekkmengde uten avanserte IT-systemer. Dekkhotell i dagens utgave avlaster også butikken betydelig når det gjelder telefontrafikk, noe også call-senteret bidrar sterkt til. Ved å fordele belastningen bedre i tid, slipper vi de verste køene og får en jevnere arbeidsbelastning for alle ansatte, fastslår Daniel Lian.

Vianor på Leangen har også dekkhotell for lastebiler. Dette fyller drøyt 2.000 kvm, hovedsakelig for en rekke storkunder på den tunge siden. Her skifter man hjul på et vogntog på en halvtime når hjulene er ferdig klargjort på forhånd, en jobb som ellers lett ville krevd 3-4 timer.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: