Mitsubishi for TokyoMidt oppi alle nyhetene fra Frankfurt, er det befriende å kunne presentere en for høstens Tokyo-utstilling. Av en eller annen grunn skal den hete ZT, det var det navnet Rover satte på MG-utgaven av sin nydelige 75-modell. Den ble, kan man trygt si, ikke akkurat noen utpreget suksess. La oss håpe på en lysere fremtid for ZT-bokstavene i Mitsubishi-sammenheng. Dette er en bil som kanskje er mer spennende under overflaten, enn på denne siden. Det forholdsvis konvensjonelle karosseriet (495 x 182 x 144 cm) er bygget på en alu space-frame. Så vidt jeg husker, første gang Mitsubishi har bygget en bil på denne måten. Flyene deres, derimot, kjenner godt teknologien.
Utypisk Hvorfor de har gjort det er ikke godt å si, for resten av oppskriften er ganske rett-fram. 2,2 liters turbo-firer med 190 hk som driver en elektronisk styrt firehjulsdrift via en ny dobbeltclutch-kasse. Innvendig har den en rekke hjelpemidler for føreren, samtidig som det hele er bygget opp av gjenbrukte og gjenbrukbare materialer. Så det eneste som vi egentlig kan snakke litt ekstra om er fronten. Den er ikke typisk Mitsubishi. Den har på en måte noen trekk fra Audis Singleframe grill, samtidig som det er noe Volvo her. Det skal bli spennende å se om det kommer flere Mitsubishi-prosjekter i Tokyo med denne ansiktsformen. Det skal også bli spennende å høre hva de egentlig vil med den. Den har jo muligheter til å bli en ganske spennende sports tourer. Mye tyder på at det er denne bilen vi viste spionbilder av sammen med Evo X nylig. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |