Abarth til Lillestrøm
Fiat trakk godt med folk på standen i Frankfurt. Abarth-utgave av Grande Punto var en av årsakene. Du ser den på bil07.
Den norske Fiat-importøren har skaffet seg et bra trekkplaster til Lillestrøm i november: En Grande Punto i Abarth-tapping.
Fiat har igjen bestemt seg for å gjøre Abarth til et selvstendig varemerke, og har satset med et fantastisk corporate identity program, der både skorpionen og det røde, grønne og hvite har fremtredende plass.
Men de har også klart å satse på bilutstilingenes tøffeste damer. Det er like før de tipper over mot det halvvulgære, men de balanserer praktfullt slik at de hele tiden er på den riktige siden. Dessuten er de proffe.
Proffe
- La oss gå litt lenger bak, sa hun til den norske Fiat-sjef Erik Eidem, da jeg skulle forevige ham sammen med bil & vertinne. Det viste seg nemlig at lyset var så meget bedre der så vi slapp å bruke blits og alle så bedre ut. Sånne detaljer er proffe.
Nå kan dessverre ikke Eidem love oss tilsvarende damer, men bilen skal altså få Norges-debut på Lillestrøm. Der kommer det til å stå mange siklende nesten-70-åringer som minnes sine egne bragder på en eller annen travbane med en Abarth-trimmet Fiat.
Om Eidem ikke kan love oss damene, kan Fiat garantert ikke lenger love oss Abarth-utgaven av 500 til Tokyo-utstillingen allikevel. Tvert i mot – de kan love at den ikke kommer dit. Den debuten er utsatt et halvt års tid. Hvorfor skal man jåle opp noe som i øyeblikket selger langt over tilbudet? Artikkel fra www.firmabil.no URL:
|