Finere varer foredles
Hamann tilhører de mer kjente tyske trimmerne. I Frankfurt overgikk de seg selv med V10 i 3-serie og den matteste svarte lakk du har sett. Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Hamann-standen var slett ikke blant de største i trimme- og style-etasjen i Frankfurt. Men jeg sto der og så ut over en Cayenne, en Range Rover Sport, to Lamborghinier, en Mini, tre BMWer (3 Coupé, X5 og M6) og tre Ferrarier. Hva er det med dem som ikke synes at en LP 640 eller en 599 GTB er nok? Men hvis man virkelig har det problemet, kan man altså gå til firmaer som Hamann. Han kan for eksempel gjøre LP 640-bilen din annerledes ved å hekte på masse annerledes aerodynamisk stash, han kan gi deg flashy eksos og ”Racing”-felger i 20 tommer, interiør-utstyr i carbonfiber-look og full infotainment pakke. For eksempel.
Rått blir råere Eller din Gallardo utstyrer han med bred-kaross biter og vinge-dører og sportsbremser (enda mer sport enn før), med nye hjul og spesielle Hankook dekk. For ikke å snakke om hva han kan gjøre med motoren din gjennom å stelle med ECUen og legge på et utpust-anlegg i rustfritt stål. Minien gjør han til den kuleste Minien i gata, og det er såpass billig at da har du råd til å kjøpe en Hamann Ridley Noah også – en praktfull racersykkel basert på en Roby McEwen ramme som ikke veier noe som helst, i motsetning til karbon/boron-hjulene som veier 880 gram hver. Dessverre kan du ikke bruke den i racing, den veier mindre enn de 6,8 kg, man regner med vil bli vektgrensen for UCI. Til gjengjeld veier 599 GTB en del mer, men den har da også fått 53 hester over standard og en helt annen og fetere låt. Dessuten er det gjort noe med utseendet her også. For eksempel en effektiv spoiler i fronten.
Helsvart 430-modellen var døpt Black Miracle, blant annet fordi den følger trenden med fullstendig matt lakk, gjerne svart, og gjerne med et matt lag klart oppå. Men om det er det som er trenden har Hamann lurt oss igjen, her er det nemlig brukt en folie som er så svart og så matt at det virker som den suger opp alt lyset rundt den. 50 hester i tillegg og andre optiske tillegg blir bisaker i denne forbindelsen. X5 er gjort enda tøffere med bredt karosseri-sett, men det som virkelig vakte interesse på standen var hans ”Thunder”-utgave av den nye 3-Serie Coupé. Den har et snev av M3 over seg, men det er ved hjelp av kjente Hamann-komponenter, som også kan brukes i andre sammenheng. Men det som virkelig gjør denne bilen litt spesiell er at man har hevet ut den motoren bilen kom med, og har lempet en V10 motor oppi. Og det er ikke den vanlige utgaven man kjøper over disk hos M Sport, for her har man hentet ut 560 hester, mer enn 10 prosent opp i forhold til originalen, og 140 mer enn i den vanlige M3. De drar gjennom en 7 trinns SMG-kasse. Her har man glemt å legge elektronisk sperre på, så denne bilen møter veggen først ved 335. Nye bremser, større hjul og racing følelse innvendig gjør dette bildet temmelig interessant. Morsom stand, skal jeg love. LES OGSÅ: Artikkel fra www.firmabil.no URL: |