Audi spisser TT
Som vi avslørte med spionbilder for et par måneder siden, har Audi en TTS under utvikling. Her får du flotte bilder og all viktig informasjon. Det er første gang i sin tiårige historie at TT får et medlem i den potente S-serien til Audi. Og ikke bare ett medlem, for både coupé og roadster kommer på markedet samtidig. Debut i Detroit neste uke og på gata når sola står på det høyeste her i landet. Det er den anvendelige toliters Turbo FSI-motoren som driver TTS også – her trimmet opp til å yte 272 hk. Les våre tester av Audi TT her Og enda mer interessant – maks dreiemoment er 350 Newtonmeter i området mellom 2500 og 5000 omdreininger. Dermed kan du galoppere til 100 km/t i løpet av henholdsvis 5,4 eller 5,6 sekunder – avhengig av om du kjører coupé eller cabriolet. Velger du å spandere ekstra kroner på S-tronic gearkasse kapper du aks-tiden med ytterligere to tideler samtidig som du hviler venstrefoten. Toppfart for begge modeller er elektronisk sperret ved 250 km/t.
Påkostet Standard på TTS-modellene er bi-xenon hovedlys med den elegante LED-stripa Audi anvender på en del av sine nyere modeller. I tillegg har bilene større luftinntak, speil i alu-look og dypere sideskjørt. Spesielle 18-tommere er standard, men du kan gjerne velge 19-tommere om du foretrekker det. Fire enderør forteller de som kommer bak at dette er en potent TT. Interiøret er påkostet med sportsseter i skinn / Alcantara, eksklusive instrumenter med hvite nåler, metallpedaler og spesiell aluminiumsdekor og selvsagt et sportsratt som er rettskjært nederst. Hjuloppheng, styring og bremser er oppdatert for ekstra ytelser, og TTS-modellene er utstyrt med Audi magnetic ride som tilpasser seg underlag og kjørestil. At kreftene omsettes effektivt til asfalten sørger quattro-teknikken for. Om noen kommer til å kjøpe V6-versjonen når TTS er på markedet, avhenger selvsagt av prisdifferansen mellom de to variantene. Men den blir neppe uoverkommelig. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |