Laguna blir smårampete
Renault høster frukter av sin racingerfaring og lanserer Laguna GT. De lover skikkelige entusiastbil til vettuge priser. To pluss to Active Drive Chassis med firehjulsstyring (4WS) er uttrykk Renault frister med i sine sprekeste Laguna-modeller. Du velger selv om du vil ha kombikupé eller stasjonsvogn, og om du foretrekker bensin eller diesel. Det avanserte chassiset som svinger på alle hjulene skal bidra til så vel kjøreglede som sikkerhet. Renault skryter av respons og presisjon fra styringen på et svært høyt nivå. Selv ved lave hastigheter skal systemets fordeler være merkbare, og vi loves en bil som er lett å kjøre i trange bygater og på svingete landevei. Her er Bils førsteinntrykk av nye Laguna
Detaljkunst Utseendemessig er Laguna GT-modellene frisket opp med en spesiell front med luftinntak på siden og lykter med detaljer i sort. Bilen har spesialfelger og Bridgestone Potenza dekk i dimensjon 225/45-18. Felgene skjuler bremseskiver med diameter 320 mm foran og 300 mm bak. Fra front til hekk har bilen fått aerodynamiske skjørt som ender i doble eksosrør bakerst. Andre GT-detaljer i eksteriøret er sorte speilhus og sotede baklykter. En GT-logo er plassert sentralt på B-stolpen. GT-logoen finner du igjen på forseteryggen. Interiøret i Laguna er praktisk og komfortabel, og GT-utgavene er spritet opp med pedaler i perforert aluminium, en sporty gearkule, seter i mørkt skinn med innslag av Alcantara og ekstra god sidestøtte samt sportsratt. Les også Hissig småbil
Velg form Laguna GT kan leveres som 5-dørs kombi eller stasjonsvogn, begge topp spesifisert med hensyn til teknologi og motorer. Dieselversjonen 2,0 dCi byr på 180 hk ved 3.750 omdreininger og har et maks dreiemoment på 400 Nm fra 2.000 omdreininger. Alternativt er Laguna GT tilgjengelig med samme motor som i Megane RS – en 16-ventilers toliter med 205 hk ved 5.000 o/min og maks dreiemoment på 300 Nm fra 3.000 o/min. Vi koste oss med Megane Trophy i Spania Bilene får sin verdensdebut på Genève-utstillingen og slippes ut på markedet i løpet av våren. I motsetning til de fleste andre aktører, er Renault flinke til å utnytte sitt racing-image i produksjonsbilene. Hvem andre kan skilte med sportslige utgaver i så mange segmenter? Artikkel fra www.firmabil.no URL: |