[]
[] [firmabil.no] []

Fiat Bravo med Alfa-gener


Tekst og Foto: Trygve Bæra



NETTKJØRT: Bak betegnelsen 1.4 T-Jet Sport skjuler det seg en motorsterk og påkostet Bravo-versjon.


Turbotrykk

Ved hjelp av avansert turboteknikk vrir Fiat ut imponerende med både effekt og dreiemoment fra det lille motorvolumet, samtidig som et forbruk på 0,71 l/mil ved blandet kjøring så absolutt er godkjent. Vi snakker altså om at det står 150 hester ved spilltauet.

Når turboen får beskjed om å lade litt ekstra, ved hjelp av Sport-knappen på instrumentpanelet, stilles 230 Nm til disposisjon.

Ingen ting å si på trekkevnen! Motoren gjør altså sitt beste for å leve opp til Sport-betegnelsen, synd at gearkassen og styringen ikke følger opp i like sportslig ånd. Styringen er langt fra så kontant som vi forventer, og den gir også litt dvask tilbakemelding fra underlaget.

 

Sport Light

Gearsjaltingen er presis, men den sportslige følelsen ville fått et løft med kortere sjaltevei.

Hjulopphenget er meget sportslig satt opp, med 17-tommers dimensjon og 50-profil gummi (normaldimensjon for Bravo er 195/65 R15).

Enda mer sportslig, og tilsvarende mindre komfortabelt, vil det bli når bilen skifter over til sommerdekk i dimensjon 225/45 R17. Men la det ikke være noen tvil: Alfa-genene skinner mer gjennom i interiøret enn i kjøreopplevelsen.

 

FAKTA - Fiat Bravo T-Jet Sport

 

PRIS: kr. 293.000

 

MOTOR:

4-sylindret rekkemotor. 1368 ccm. 110 kW (150 hk) v/5500 o/min. 206 Nm v/2250 o/min (230 Nm v/overboost)

 

MÅL OG VEKT:

LxBxH: 434 x 179 x 150 cm

Akselavstand: 260 cm

Egenvekt m/fører: 1350 kg

Nyttelast: 435 kg

Maks. tilhengervekt: 1300 kg

Bagasjerom: 400 liter (VDA)

Dekk: 205/50 R15

 

YTELSER:

Aks. 0 - 100 km/t: 8,5 sek

Toppfart: 212 km/t

Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil

CO2-utslipp: 167 g/km


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: