Fiat Bravo med Alfa-gener
NETTKJØRT: Bak betegnelsen 1.4 T-Jet Sport skjuler det seg en motorsterk og påkostet Bravo-versjon. Turbotrykk Ved hjelp av avansert turboteknikk vrir Fiat ut imponerende med både effekt og dreiemoment fra det lille motorvolumet, samtidig som et forbruk på 0,71 l/mil ved blandet kjøring så absolutt er godkjent. Vi snakker altså om at det står 150 hester ved spilltauet. Når turboen får beskjed om å lade litt ekstra, ved hjelp av Sport-knappen på instrumentpanelet, stilles 230 Nm til disposisjon. Ingen ting å si på trekkevnen! Motoren gjør altså sitt beste for å leve opp til Sport-betegnelsen, synd at gearkassen og styringen ikke følger opp i like sportslig ånd. Styringen er langt fra så kontant som vi forventer, og den gir også litt dvask tilbakemelding fra underlaget.
Sport Light Gearsjaltingen er presis, men den sportslige følelsen ville fått et løft med kortere sjaltevei. Hjulopphenget er meget sportslig satt opp, med 17-tommers dimensjon og 50-profil gummi (normaldimensjon for Bravo er 195/65 R15). Enda mer sportslig, og tilsvarende mindre komfortabelt, vil det bli når bilen skifter over til sommerdekk i dimensjon 225/45 R17. Men la det ikke være noen tvil: Alfa-genene skinner mer gjennom i interiøret enn i kjøreopplevelsen.
FAKTA - Fiat Bravo T-Jet Sport
PRIS: kr. 293.000
MOTOR: 4-sylindret rekkemotor. 1368 ccm. 110 kW (150 hk) v/5500 o/min. 206 Nm v/2250 o/min (230 Nm v/overboost)
MÅL OG VEKT: LxBxH: 434 x 179 x 150 cm Akselavstand: 260 cm Egenvekt m/fører: 1350 kg Nyttelast: 435 kg Maks. tilhengervekt: 1300 kg Bagasjerom: 400 liter (VDA) Dekk: 205/50 R15
YTELSER: Aks. 0 - 100 km/t: 8,5 sek Toppfart: 212 km/t Forbruk blandet kjøring: 0,71 l/mil CO2-utslipp: 167 g/km Artikkel fra www.firmabil.no URL: |