Ingen vanlig Opel
London (BilNorge.no): Opel snur opp-ned på oppfatningen av merket med sin nye Insignia. Modellen erstatter Vectra, men er så annerledes at man må gni seg i øynene. Store endringer Opel vil totalt endre sitt image. Nå skal bilene være eksklusive, være mindre kjedelige, og kunder skal kapres ved hjelp av moderne design. Når nye Insignia lanseres i Norge ved juletider er det innledningen til en helt ny epoke. De neste to årene kommer det nemlig en rekke nye Opel som alle vil få design og form du ikke er vant til fra produsenten. Erstatter Vectra Insignia erstatter dagens Vectra, men den nye bilen har en helt annerledes form. Den kommer som firedørs sedan og femdørs kombi, og fire måneder etter kommer stasjonsvognen, som vil bli Norges mest solgte Insigna. Den kommer i salg her i landet ved påsketider 2009. Prisene på Insignia vil starte på ca kr 270 000. Den nye modellen vil få litt mindre lastevolum enn dagens Vectra stasjonsvogn, men den blir fortsatt en av de største stasjonsvognene i klassen. Viktig modell For Opel-organisasjonen i Norge blir Insignia like viktig som den nye Mondeo-modellen ble for Ford og Passat for Volkswagen. Insignia er ikke bare en ny modell. Bilen skal endre kjøpernes mening om Opel som merke. - Vår viktigste bilmodell, sier administrerende direktør i Opel Norge, Petter Smebye. - Vi skal neste år selge mellom 3500 og 4000 biler, og 6 av 10 biler vil bli registrert som firmabiler. Vi mener den nye Insignia har alt i seg for å bli en stor suksess. Bilene kommer med et stort utvalg av motorer, men ikke før i annet kvartal 2009 kommer det Eco-modeller med rekordlavt forbruk. En av de nye detaljene på bilen er at den kan leveres med oppvarmet spylervæske som skal gjøre det enklere å fjerne tynn is på frontruta. Mye nytt Opel vil de neste årene lansere en rekke nye modeller i Norge. Og de nye modellene vil få den samme profilen som Insignia. Dette er modellene som vil komme (tidspunkt for lansering i Norge):
Opel har en plan for å øke sin markedsandel. - Vi kommer nok i år ut på 4,5 prosent, sier Smebye. Vi hadde for svak start på året. Men i 2009 skal vi se 6-tallet, og i 2010 mellom 7 og 8 prosent. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |